سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اکبر پایندان

در کادر نخست این بخش امکان تغییر فونت قلم برای شما فراهم شده است و     کلیدهای ترکیبی Shift+ Ctrl+ F  نیز این امکان را برای شما فراهم می آورد. امادر کنار کادر فونت کادر دیگری وجود دارد که تغییر اندازه قلم را برای شما مهیامی سازد تا شما بتوانید به اندازه ای که دلخواه شما است متون خود را در سندقرار دهید و کلیدهای ترکیبی Shift+ Ctrl+ P نیز برای این عمل تعریف وظیفهشده است. به طور مثال اندازه استاندارد معمول قلم در متون فارسی در اندازهکاغذ A4 عدد 14 می باشد.

راه دیگر انجام این عمل استفاده از دو آیکون Grow Font و Shrink Font است.

آیکون Change Case یک ابزار برای متون انگلیسی است و پنج حالت زیر رابرایتان به اجرا در می آورد.

Sentence Case1 (1 متون را به همان شکل که درج شده اند نمایش می دهد.

Lower Case2 (2 تمامی حروف حتی حرف اول یک جمله را به صورت کوچک بهنمایش می گذارد.

Upper Case3 (3 تمامی حروف را به صورت بزرگ در می آورد.

Capitalize Each Word4 (4 باعث می شود تا اولین حرف کلمات با حروف بزرگ وحروف دیگر کلمات با حرف کوچک نوشتهشود.

Toggle Case5 (5 باعث می شود تا اولین حرف کلمات با حروف کوچک و حروف دیگرکلمات با حرف بزرگ نوشته شود

ابزار Clear Formatting تنظیمات فونت، اندازه و رنگ کاراکترها را به حالتپیش فرض برنامه برمی گرداند.اما گزینه های Bold و Italic و Under Line به ترتیب موجب ذخیم، کجی و زیرخطدار گشتن حروف می شوند و کلیدهای ترکیبی Ctrl+ B و Ctrl+ I و Ctrl+ U اعمالاین تغییرات را برای کاربران حرفه ای فراهم می سازد. البته شما می توانید با بازکردن زبانه ابزار Under Line شکل و رنگ خط زیر حروف را تغییر دهید.

گزینه Strikethrough خطی را روی حروف ایجاد می کند و ابزارهای Subscript وSuperscript به ترتیب باعث می شوند تاحروف در زیر و بالای خط زمینه قراربگیرند.

ابزار Text Effects به شما امکان اعمال افکت ها را بر روی حروف و کلمات را فراهممی سازد که نحوه کار با این قسمت را در مباحث آینده خواهید آموخت.

در اینجا ذکر این مطلب قابل توجه است که در واقع افکت ها اثر گرافیکی،هندسی و هنری را بر روی متون و حروف اعمال میکند تا قسمت های انتخابی بهصورت خاص و متمایز جلوه نمایی کند.

 

آیکون Text Highlight Color ابزاری برای رنگ آمیزی پس زمینه حروف و کلماتمی باشد و آخرین ابزار Font Color است کهدر این قسمت شما می توانید رنگقلم خود را تغییر داده یا یک گرادین رنگی را برای آن انتخاب کنید که یکگرادین می تواند از یکیا چند رنگ در طیفی از بازتابش های متفاوت در جهاتگوناگون باشد. پس شما با باز کردن ابزار Font Color گزینه آخر را انتخاب کردهو در کادر باز شده باز هم گزینه آخر را انتخاب کنید تا وارد پنلFormat Text Effects شوید اکنون می توانید رنگ گرادین خود و درصد تابش آن را مشخص کنیدیا اینکه به بخش Gradient Fill رفته و یکی از گرادین های پیش فرض را انتخابو سپس نوع تابش و جهت تابش آن را مشخص کنید و دست آخر می توانید باکلیک بر روی هر گیره از گرادین انتخابی به تنظیماتی مانند تغییر رنگ آن گیرهبپردازید.