سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اکبر پایندان

در ویرایش متن شما باید با سه دستور زیر آشنا باشید.

Cut     برداشتن قسمتی از متن یا هر کاراکتری در صفحه برای انتقال آن

Copy  استفاده از متن و یا کاراکترهای انتخابی در قسمت های دیگر از سند

Past برای باز نشانی قسمت های انتخابی که با یکی از دو دستور Cut یا Copyبرداشت شده باشند.

حال شما با استفاده از موس بعد از انتخاب قسمت های دلخواه خود با راستکلیک بر روی آن عمل برداشت را انجام و با منتقل کردن موس در محل دلخواهخود بار دیگر با راست کلیک عمل بازنشانی را انجام دهید.

در بازنشانی شما با چهار حالت ممکن است روبرو شوید این حالات در کادر کمرنگی که در آن عبارت Ctrl قرار دارد ظاهر می شود با کلیک روی آن یا با کلید Ctrl در صفحه کلید آن را باز کنید. این چهار گزینه به شرح زیر است:

1)Use Destination Theme  از تم مقصد برای قالب متن بازنشانی استفاده شود

2)Keep Source Formatting  عمل بازنشانی را مطابق با همان قالب قسمت کپیبرداری انجام می دهد

3) Merge Formatting بخش کپی شده را با قالب محل بازنشانی بازنشانی می کند

4)Keep Text Only  قسمت انتخابی را بدون هیچ قالب بندی بازنشانی می کند

اما استفاده از صفحه کلید برای اجرای دستورات ویرایشی برای مبتدیان نیز سرعتو آسانی زیادی را فراهم می آورد. Ctrl+ X برای عمل Cut و Ctrl+ C برای عملCopy همچنین Ctrl+ V برای Paste کلید Ctrl هم بهتون امکان باز کردن حالاتبعد از بازنشانی را فراهم می کند.

البته از هم اکنون بهتره که با دو دستور Undo و Redo آشنا شوید. ( Ctrl+ Z =Undoو Ctrl+ Y =Redo ) این دو دستور بخصوص برای افراد مبتدی در کار با نرم افزاربسیار پرکاربرد است چون به شما اجازه بازگشت - Undo - و رد بازگشت به مراحلقبل - Redo - را می دهد؛ و خیلی خیلی مفید واقع بوده و با سرعت زیاد اشتباهاتخود را برطرف خواهید نمود.

قسمت Clipboard علاوه بر اینکه دستورات ویرایشی را برای شما فراهم می آوردبه شما این امکان را می دهد تا قسمت های کپی شده خود را در اختیار داشتهباشید.

پس بر روی آیکون فلش کوچک در پایین این قسمت کلیک کنید تا پنل Clip - board برای شما به نمایش در آید ملاحظه خواهید کردکه قسمت های کپیشده شما در این صفحه به نمایش در آمده است در این زمان اگر شما در مکاندلخواه خود برای بازنشانی قرار بگیرید با کلیک روی هر مورد دلخواه بازنشانیصورت میپذیرد.

 

شاید برای شما پیش آمده باشد که بخواهید در یک سند پر از متن دنبال کلمه ایخاص یا جایگزینی کلمه ای با کلمه ای دیگر بپردازید. بدون شک هیچ کس مایلبه مرور خط به خط برای انجام این کار نیست. در این زمان است که شما پیبه قدرت نرم افزار خواهید برد.