سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اکبر پایندان

WORD , • نظر

برای وارد کردن متن در یک سند، کافی است نشانگر موس را به مکان موردنظر برده و کلیک کنیم. آنگاه می توانیم متن مورد نظر را به صورت فارسی یالاتین وارد کنیم. به طور پیش فرض نرم افزار متن را به صورت لاتین تایپ میکند. ( بستگی به کیبرد ویندوز شما دارد )

پس ابتدا به نحوه درج متون لاتین می پردازیم

موقع ای که شما شروع به کار می کنید و کلیدها را از روی صفحه کلید می فشاریدمتن شما شروع به درج شدن می کند. در وارد کردن کلمات باید بدانید که برایتایپ کردن حروف بزرگ شما می توانید با پایین نگه داشتن کلید Shift     به درجحروف بپردازید اما اگر نیاز است که چندین حروف و یا کلمات را را به صورتحروف بزرگ وارد کنید و یه جورایی پایین نگه داشتن Shift براتون سخته خوبیه بار کلید Caps Lock را فشار داده و بعد به درج متن با حروف بزرگ بپردازید.

بعد از اینکه شما به انتهای خط رسیدید نرم افزار به صورت خودکار به سطر بعدرهنمون می شود و این را بدانید که با فشردن کلید Enter در هر کجای سطر کهقرار دارید به سطر بعدی می روید ولی شما با این کار دستور ورود به پاراگرافیدیگر را به برنامه می دهید.

موقع ای که شما نیاز دارید تا در یک پاراگراف یک سطر را ایجاد کنید می توانیدبا کلیدهای Shift+ Enter این کار را انجام دهید. زمانی که شما به انتهای یکصفحه رسیدید به صورت خودکار به صفحه بعد می روید، اما اگر در هر کجایصفحه قرار دارید و می خواهید به صفحه بعد بروید با استفاده از کلیدهای  Enter+ Ctrl می توانید این کار را انجام دهید.

چنانچه در وارد کردن متن دچار اشتباه شوید، می توانید از کلید Backspace برایپاک کردن کاراکتر قبل از خط چشمک زن و از کلید Delete برای پاک کردنکاراکتر واقع در محل خط چشمک زن استفاده کنید.

با استفاده از کلید Space بین کلمات فاصله ایجاد میشه و زمانی هم نیاز استتا از کلیدهای ترکیبی Shift+ Space برای ایجاد فاصله درمتون فارسی استفاده کنیدالبته اگر کیبرد فارسی استاندارد بر روی سیستم شما نصب باشد! و برای درجعلائم می توانید کلید Shift رو پایین نگه دارید و علائم دلخواه خود رو درج کنید.

نحوه درج متون فارسی

قبل از هر آموزشی ذکر این نکته الزامی می باشد که بدانید شما می بایستکیبرد فارسی ویندوزتان فعال بوده باشد. ( برای اطمینان از فعال بودن زبان فارسیدر نوار پایین ویندوز باید آیکن Language Bar ایجاد شده باشد و در آن زبان فارسیبه نمایش در آمده باشد )

اگه می خواهید با Word فارسی تایپ کنید حتما باید کیبرداستاندارد فارسی رو نصب کنید میتوانید با جستجو در اینترنت اون را برای ورژن و نسخه ویندوزتان دانلود و نصب کنید و بعدشدر Language کنترل پنل فعالش کنید و یکی از کاربردهای ضروریش میشود بهایجاد فاصله کوتاه ( Shift+ Space ) اشاره کرد.

برای درج متون فارسی ابتدا کلیدهای Alt+ Shift را فشار داده، سپس می توانید کاردرج متن را انجام دهید.

همان طور که ملاحظه خواهید کرد درج متن از سمت چپ صورت می گیرد اماشما نیاز دارید تا نحوه درج متن از سمت راست صورت گیرد و همچنین بتوانیددرج متون لاتین را نیز به صورت صحیح در لابه لای متن فارسی خود داشته باشید

 

در سربرگ Home در قسمت Paragraph آیکون Right To Left Text Direction را فعالکنید. یا اینکه کلید های ترکیبی Ctrl+ Shift را فشار داده و به درج متن بپردازید.