سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اکبر پایندان

WORD , • نظر

قبل از پرداختن به اصول تایپ و ویرایش متن میخوام به شما نحوه به نمایش درآوردن اسناد و بزرگنمایی را آموزش دهم. بدین منظور در ابتدا به تمامی گزینه هایسربرگ View     می پردازیم.

قبل از پرداختن به هرگونه فعالیت در Word  شما نیاز دارید تا اندازه سند کاری خود رابه اندازه مطلوب خود برسانید.

اولین بخش در سربرگ View بخش Views است.

اگه میخواهید فقط به خواندن سند بپردازید گزینه Read Mode این امکان را برای شمابا حذف تمامی سربرگها، نوارها و ابزارها فراهم می آورد. برای بازگشت به حالت اولیهبه View رفته و گزینه Edit Document را انتخاب کنید.

دومین گزینه این بخش Print Layout که رایج ترین حالت نمایش صفحه را برای شمافراهم می کند.

گزینه Web Layout در این بخش صفحات را بدون فاصله و به صورت صفحات Web بهشما نمایش می دهد.

در حالت Outline می توانید قالب کار خود را مشخص کنید. ( منتظر آموزش کامل اینبخش بمانید ) برای خارج شدن از این حالت بر روی Close کلیک کنید.

حالت Draft صفحات را بدون فاصله و تنها با نقطه چین به شما نمایش می دهد.

دومین بخش در سربرگ View بخش Show است.

با فعال کردن گزینه Ruler خط کش کارتان را فعال کنید.

گزینه Gridlines یا همان خطوط شبکه ای زمانی به کار شما میاد که بخواهید آبجکتها و تصاویر موجود در متن خود را تنظیم کنید.

آخرین گزینه بخش Show گزینه Navigation Pane است که یک پنل در سمت چپمحیط کاری شما ایجاد می کند. این پنل زمانی به کار شما می آید که جست وجویسریع بر روی یک سند با صفحات زیاد داشته باشید.

سومین بخش در سربرگ View بخش Zoom است.

زمانی که شما دیدی مناسب نسبت به صفحات ندارید این بخش پزشک شما خواهدبود.

با کلیک روی گزینه Zoom کادر Zoom برای شما به نمایش در آورده خواهد شد. دربخش Percent میتوانید به صورت دستی میزان بزرگنمایی خو را وارد کنید. با کلیکبر روی گزینه Page Width محبوب ترین و رایج ترین بزرگنمایی را در دست بگیرید. اگرمایلید تا متن در سرتاسر صفحه به نمایش در بیاید گزینه Text Width را برگزینید. گزینهWhole Page صفحه رو به صورت کامل برا شما به نمایش در می آورد تا بتوانید دید کلیبر روی متن و صفحه داشته باشید. آخرین گزینه در این کادر Many Pages است که بهشما امکان تماشای چندین صفحه را در آن واحد فراهم می کند.

چهارمین بخش در سربرگ View بخش Window است.

New Window یک پنجره دیگر باز می شود و سند شما در دو پنجره به نمایش درمی آید.

در این زمان با کلیک Arrange All تمامی پنجره های ایجاد شده با هم نمایش دادهمی شود.

Split دو کپی یکسان از یک سند را برای شما در صفحه به نمایش می گذارد و برایکارهایی مثل Cut و Copy مناسب است. ( برای بازگشت به حالت اولیه روی همین گزینهکلیک کنید )

زمانی که شما دو سند Word را باز کرده و بخواهید آنها را با هم مقایسه کنید و بهصورت پهلو به پهلو در کنار هم داشته باشید، گزینه View Side By Side را فعال کنید.

در همین حالت گزینه Synchronous Scrolling امکان مرور یکسان اسنادتان رو به شمامی دهد و همچنین اگر در همین حالت تنظیمات پنجره یکی از سند ها را تغییر دهید ( برای مثال پنجره یکی از سندها را با درگ ماوس بکشید و بزرگ تر کنید ) گزینه Re set ….تنظیمات پنجرهها را به همان حالت پهلو به پهلو بر میگرداند.

 

آخرین گزینه این بخش Switch Windows است که به شما امکان میدهد که هرکداماز سندهای جاری خود که در حال اجرا است به نمایش در بیاورید.