سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اکبر پایندان

در کادر نخست این بخش امکان تغییر فونت قلم برای شما فراهم شده است و     کلیدهای ترکیبی Shift+ Ctrl+ F  نیز این امکان را برای شما فراهم می آورد. امادر کنار کادر فونت کادر دیگری وجود دارد که تغییر اندازه قلم را برای شما مهیامی سازد تا شما بتوانید به اندازه ای که دلخواه شما است متون خود را در سندقرار دهید و کلیدهای ترکیبی Shift+ Ctrl+ P نیز برای این عمل تعریف وظیفهشده است. به طور مثال اندازه استاندارد معمول قلم در متون فارسی در اندازهکاغذ A4 عدد 14 می باشد.

راه دیگر انجام این عمل استفاده از دو آیکون Grow Font و Shrink Font است.

آیکون Change Case یک ابزار برای متون انگلیسی است و پنج حالت زیر رابرایتان به اجرا در می آورد.

Sentence Case1 (1 متون را به همان شکل که درج شده اند نمایش می دهد.

Lower Case2 (2 تمامی حروف حتی حرف اول یک جمله را به صورت کوچک بهنمایش می گذارد.

Upper Case3 (3 تمامی حروف را به صورت بزرگ در می آورد.

Capitalize Each Word4 (4 باعث می شود تا اولین حرف کلمات با حروف بزرگ وحروف دیگر کلمات با حرف کوچک نوشتهشود.

Toggle Case5 (5 باعث می شود تا اولین حرف کلمات با حروف کوچک و حروف دیگرکلمات با حرف بزرگ نوشته شود

ابزار Clear Formatting تنظیمات فونت، اندازه و رنگ کاراکترها را به حالتپیش فرض برنامه برمی گرداند.اما گزینه های Bold و Italic و Under Line به ترتیب موجب ذخیم، کجی و زیرخطدار گشتن حروف می شوند و کلیدهای ترکیبی Ctrl+ B و Ctrl+ I و Ctrl+ U اعمالاین تغییرات را برای کاربران حرفه ای فراهم می سازد. البته شما می توانید با بازکردن زبانه ابزار Under Line شکل و رنگ خط زیر حروف را تغییر دهید.

گزینه Strikethrough خطی را روی حروف ایجاد می کند و ابزارهای Subscript وSuperscript به ترتیب باعث می شوند تاحروف در زیر و بالای خط زمینه قراربگیرند.

ابزار Text Effects به شما امکان اعمال افکت ها را بر روی حروف و کلمات را فراهممی سازد که نحوه کار با این قسمت را در مباحث آینده خواهید آموخت.

در اینجا ذکر این مطلب قابل توجه است که در واقع افکت ها اثر گرافیکی،هندسی و هنری را بر روی متون و حروف اعمال میکند تا قسمت های انتخابی بهصورت خاص و متمایز جلوه نمایی کند.

 

آیکون Text Highlight Color ابزاری برای رنگ آمیزی پس زمینه حروف و کلماتمی باشد و آخرین ابزار Font Color است کهدر این قسمت شما می توانید رنگقلم خود را تغییر داده یا یک گرادین رنگی را برای آن انتخاب کنید که یکگرادین می تواند از یکیا چند رنگ در طیفی از بازتابش های متفاوت در جهاتگوناگون باشد. پس شما با باز کردن ابزار Font Color گزینه آخر را انتخاب کردهو در کادر باز شده باز هم گزینه آخر را انتخاب کنید تا وارد پنلFormat Text Effects شوید اکنون می توانید رنگ گرادین خود و درصد تابش آن را مشخص کنیدیا اینکه به بخش Gradient Fill رفته و یکی از گرادین های پیش فرض را انتخابو سپس نوع تابش و جهت تابش آن را مشخص کنید و دست آخر می توانید باکلیک بر روی هر گیره از گرادین انتخابی به تنظیماتی مانند تغییر رنگ آن گیرهبپردازید.

 

 

 



به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ حتما بازی شکلات های رنگی و خوشمزه روی تلفن همراه خود نصب کرده اید و یک جوری به این بازی وابسته شده اید. شاید از کوچک بودن صفحه نمایش کمی در این بازی اذیت می شود و دوست داشتید این بازی دوست داشتنی را بر روی تبلت یا رایانه بازی کنید. دریچه فناوری برای این گیمرها خبر خوبی دارد و نسخه رایانه ی این بازی پرطرفدار را بر روی رایانه برای دانلود قرار داده است.

شکلات های خوشمزه

Candy Crush Saga بازی فوق العاده اعتیاد آور و پرهوادار که دارای امتیاز فوق العاده بالایی در وب سایت گوگل پلی بوده و با رنگ بندی و سبک پازل خود توانسته لقب یک بازی محبوب و اعتیاد آور را بگیرد و گیمرهای زیادی را به طرف خود بکشد. این بار این بازی پر طرفدار را برای رایانه برای شما آماده کرده ایم  که باعث می شود تا هر کسی یک بار آن را بازی کند باز هم به طرف آن بیاید. نسخه رایانه این بازی دارای 400 مرحله واقعا زیبا و مهیج است که در آن باید در هر مرحله آب نبات ها را کنار هم قرار دهید و کم کم امتیازات خود را بالا ببرید زیرا برای خرید بعضی وسایل نیاز به امتیاز دارید و باید هزینه آن ها را پرداخت کنید. بازی Candy Crush Saga از دید گوگل و سایر منتقدان بازی به عنوان یک بازی اعتیاد آور و البته خوش مزه معرفی شده است.

شکلات های خوشمزه

گرافیک بازی Candy Crush Saga به حدی زیبا و جالب است که باعث می شود تا شما به راحتی احساس گرسنگی کرده و بیشتر دوست داشته باشید تا به خوردن آبنبات بپردازید. در بعضی مراحل بازی می توانید از راهنما استفاده کنید زیرا بعضی مراحل بازی آنقدر سخت هستند که به سختی می توان کاری انجام داد و برای همین ممکن است نیازمند راهنما شوید و از آن استفاده کنید.

بازی Candy Crush Saga به واسطه گرافیک خوب خود و گیم پلی عالی که دارد می تواند نظر هر گیمری را به خود جلب کند و ممکن است به خاطر ساده بودنش خیلی ها از کنار آن بگذرند اما در اصل آن ها اشتباهی بزرگ انجام داده اند و یکی از بهترین و سرگرم کننده ترین بازی های دنیا را از دست داده اند. همچنین در بازی قابلیت ترکیب 3 یا 4 آب نبات نیز وجود دارد که باعث می شود تا یک آب نبات خوشمزه تر بوجود آید و امتیازی بالاتر بگیرید. کاربران توجه داشته باشند برای اجرای این بازی باید اخرین نسخه فلش پلیر بر روی سیستم شما نصب شده باشد.

 
 • دانلود و مشخصات فایل

دانلود
 • حجم:  6.00 مگابایت 
 • نسخه: 1.0
 • اجرا در: ویندوزهای XP, 7, 8
  • رمز فایل فشرده: www.yjc.ir


منبع: yjc.ir

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ فایلهای فلش به عنوان یکی از فرمتهای رایج , جای بسیاری از فرمتهای تصویری را در اینترنت گرفته اند و روز به روز بر استفاده این فایلها افزوده می شود. فلش پلیر برنامه ای است مبتنی بر مرورگر که قابلیت اجرای ویدئو در تمامی مرورگرها و سیستم عامل ها را دارد. ورژن جدید فلش پلیر به شما اجازه می دهد تا با بهترین کیفیت ویدئوهای HD ، انیمشن و سرگرمی های تحت وب را تجربه کنید. همچنین در پردازش گرافیکی، سریعتر عمل کرده و راندمان بسیار بالایی بر روی دستگاه های قابل حمل و رایانه های شخصی دارد. بعضی قسمت از سایت ها احتیاج به نصب کردن Macromedia Flash Player را دارد تقریباً کمتر صفحه وبی می توان یافت که در آن از فلش استفاده نشده باشد. نرم افزار Flash Player این امکان را فراهم می آورد تا برنامه نویسان و توسعه دهندگان با افزودن تصاویر ویدیویی، متن، صدا و دیگر افکتهای گرافیکی به فایل های خود، محیطی جذاب را ایجاد کنند.

فلش پلیر

از کلیپ‌ها، بازی‌ها و بسیاری از آموزش‌های مالتی مدیا گرفته تا انواع تبلیغات سایت‌ها، سرگرمی‌ها و پخش کننده‌های آهنگ و فیلم تحت وب همه و همه جهت اجرا نیاز به نصب برنامه‌ای تحت عنوان فلش پلیر (Flash Player) دارند. به عبارتی دیگر بهتر است بگوییم این برنامه قابلیت اجرای برنامه‌های طراحی شده توسط Adobe Flash را دارد. امروزه در سراسر جهان بیش از 450 میلیون کاربر با استفاده فلش پلیر انواع بازی‌های تحت وب، فیلم‌های آموزشی و ... را اجرا می‌کنند. اگر بعد از مدتی در اجرای فایل‌های فلش مشکل داشتید می‌توانید به صفحه دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران بیاید و آخرین نسخه این برنامه را دانلود و نصب کنید تا مشکل بر طرف شود.

فلش پلیر

 • دانلود و مشخصات فایل

فلش پلیر



منبع : yjc.ir

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ حتما برنامه هیجانی Ice Road Truckers را مشاهده کرده اید. رانندگانی که با ماشین های سنگین اقدام به جابه جایی محموله های می کردند از مناطق یخ بندان و پر خطر حرکت می کردند و در طول مسیر با حوادث و مشکلاتی روبه رو می شدند. راننده های این کامیون ها Hugh ، Lisa و Alex بودند که به نوعی یک رقابت نفس گیر را داشتند. این بار بازی سازها دست به کار شدند و بازی این برنامه تلویزیونی را طراحی کردن که تمامی مراحل را در این بازی اعمال کرده اند.

کامیون سواری
کامیون سواری

Ice Road Truckers از جمله بازی های پر هیجان در سبک کامیون سواری با حجم بسیار کم بوده و A&E Television Networks Mobile سازنده آن است. Hugh, Lisa و Alex افرادی هستند که در این بازی می توانند در بسیاری از مواقع ضروری به کمک شما بیایند و رانندگی را برایتان آسان تر کنند. تمامی مراحل Ice Road Truckers در جاده هایی طراحی شده اند که به غیر از یخبندان، سرما و کولاک چیز دیگری ندارند و شرایط رانندگی در این نوع جاده ها بسیار سخت تر از جاده های معمولی است پس کامیون خود را درست هدایت کنید.کاربران می توانند با نگه داشتن کلید های A+D سرعت کامیون را افزایش دهند. هر یک از کاراکتر های موجود در بازی، قیمتی بالغ بر 100 هزار سکه دارند و باید بیش از ده ها مراحل را به خوبی به اتمام برسانید تا بتوانید مبلغشان را بپردازید. به طور مثال شخصیت اولی در Ice Road Truckers   برایتان شانس می آورد و باعث کاهش صدمات به کامیون در تصادفات می شود. Alex   نیز قادر به تشخص راه های بسیار دور و چند فرسخی بوده و به خوبی مسیر را برای شما نشان خواهد داد. Hugh   هم در کسب امتیاز و سکه هر چه بیشتر به کاربر کمک می کند. اصلی ترین وظیفه بازکن در این بازی، حمل بار هایی مانند کنده های درخت است و با انجام این کار پول نسبتا خوبی در هر یک از بخش های بازی به دست خواهید آورد. شرکت سازنده Ice Road Truckers   با وجود محبوبیت نسبی که این بازی در بین کاربران کامپیوتری کسب کرده بود، نسخه های Android  و iOS را منتشر کرد ولی نتوانست موفقیت چشم گیری به دست آورد و در همان جا متوقف شد. برای اجرای این بازی فلش پلیر را حتما نصب کنید.

 • دانلود و مشخصات فایل

دانلود
 • حجم:  24.30 مگابایت
 • نسخه: 1.0
 • اجرا در: ویندوزxp، 7، 8، 10
 • رمز فایل فشرده: www.yjc.ir
منبع : yjc.ir

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ سرانجام زمان "نبرد جهانی" در عصرپادشاهان فرا رسیده است. با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم و یکپارچه سازی اطلاعات اولین سرور از سری دوم بازی ایرانی عصرپادشاهان با نام "نبرد جهانی" از روز یکشنبه ساعت 12 ظهر به وقت ایران افتتاح خواهد شد. در این سری جدید که کلیه بازیکنان عصرپادشاهان (به جز بازیکنان زبان روسی) در آن شرکت خواهند کرد، بازیکنان بیش از 20 کشور دنیا در یک نبرد متمرکز با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.


 


عصرپادشاهان یک بازی ایرانی با داستانی تاریخی است که تا کنون به 7 زبان ترجمه شده است و هم اکنون در بیش از 25 کشور دنیا دارای بازیکن فعال می‌باشد. این پروژه از سال 1390 کار خود را در کشور آغاز کرد و طی سه سال تاکنون بیش از 60 دوره از این بازی در ایران و سایر کشورهای جهان برگزار شده است و بیش از یک میلیون نفر بازیکن از حدود 30 کشور جهان هیجان این بازی ایرانی را تجربه کرده‌اند.

اکنون همزمان با جشن 3 سالگی این پروژه ایرانی، نسخه جدیدی بازی با عنوان "نبرد جهانی" در روز یک شنبه 23 / 9 / 1393 افتتاح خواهد شد. در این سری جدید بازیکنان از سراسر جهان در یک سرور بازی می‌کنند و بر روی نقشه بازی، مشخص می‌شود که این بازیکن از کدام سرور (زبان) عصرپادشاهان در این نبرد حضور یافته است.

البته همزمان با افتتاح سری جدید بازی عصرپادشاهان، از پلتفرم مدیریت متمرکز نبرد افکار نیز رونمایی خواهد شد. این سامانه یک زیرساخت قدرتمند برای برگذاری بازی‌های هوش (نبرد افکار) به صورت Cross Platform می‌باشد.


 


این زیرساخت که به صورت کاملا بومی در ایران تولید شده است، این امکان را فراهم می‌آورد که بازیکنان از طرق مختلف بتوانند بازی‌های فکری مختلفی را به صورت چند نفره تجربه کنند. هم اکنون دو بازی اتللو و بازی دوز روی این زیر ساخت راه اندازی شده‌اند و به زودی با هماهنگی انجام شده با یکسری از تولیدکنندگان داخلی بازی، بازی‌های متنوعی بر روی این زیرساخت به علاقه مندان بازی‌های فکری و آموزشی ارائه خواهد شد.


 


از دیگر ویژگی‌های سری جدید بازی عصرپادشاهان، بهینه سازی ساختاری نمایشی بازی برای انواع تلفن‌های همراه و تبلت‌ها می‌باشد. از این رو بازیکنان می‌توانند هیجان عصرپادشاهان را بر روی گوشی موبایل، تبلت، رایانه شخصی و تلوزیون‌های هوشمند تجربه کنند.


 


لازم به ذکر است که این بازی به صورت Mobile Application نیز تولید شده است و از طریق Apple App store و Google Play برای موبایل‌های مبتنی بر IOS و Android عرضه شده است.

 


به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ اسب تروآ که تروجان نیز نامیده می‌شود نوعی از بدافزارها هستند که توسط خود کاربر روی کامیپوتر هدف نصب می‌شوند چون به ظاهر هیچگونه مشکلی ندارند و برای یک کار معمولی نصب می‌شوند. در صورتیکه این بدافزارها معمولاً اقدام به ایجاد یک درپشتی در سیستم عامل می‌کنند و راه را برای ورود هکرها باز می‌کنند.
 
لغت تروجان از افسانه‌ایی یونان به نام جنگ تروجان گرفته شده است. در این افسانه یونانی‌ها اسب‌هایی چوبی به عنوان هدیه برای دشمن می‌فرستند. در حالی که درون این اسب‌های چوبی تعدادی سرباز قرار گرفته بودند. به محض ورود هدایا به درون قلعه سربازهای یونانی از اسب‌های چوبی خارج می‌شوند و درب قلعه را برای ورود دیگر سربازان باز می‌کنند.


 


هکرها از این طریق می‌توانند به راحتی به سرقت اطلاعات روی کامپیوتر بپردازند و یا اینکه از کامپیوتر هدف به عنوان طعمه برای ارسال هرزنامه‌ها استفاده کنند. تروجان‌ها برنامه‌هایی به ظاهر بی خطر هستند که برای رسیدن به اهدافشان باید حتماً توسط کاربر روی کامپیوتر نصب شوند. از این رو تروجان‌ها اغلب در قالب نرم افزارها و بازی‌های کم حجم و گاهی آنلاین (که برای بازی کردن نیاز به نصب پلاگین‌هایی روی رایانه دارند) ارایه می‌شوند.

تروجان‌ها از این رو با ویروس‌ها تفاوت دارند که خود تکثیر نیستند و فقط به ایجاد راه نفوذ فکر می‌کنند. ابته نوعی از تروجان‌ها به نام تروجان مخرب نیز وجود دارند که شباهت زیادی به ویروس‌ها دارند چون وظیفه اصلی آنها تخریب و حذف فایل‌ها می‌باشد.


 


یکی از راه‌هایی که تروجان‌ها برای نفوذ به رایانه هدف استفاده می‌کنند باز کردن پورت 21 کامپیوتر (پورت ارسال اطلاعات) و اجازه به مهاجمان برای استفاده از FTP (پروتکل ارسال اطلاعات) می‌باشد. آنتی ویروس‌ها اغلب قادر به شناسایی تروجان‌ها نیستند. البته نرم افزارهایی تحت عنوان Trojan remover وجود دارند که تروجان‌هایی که تاکنون شناسایی شده‌اند را در دیتابیس خود دارند و با بررسی سیستم شما می‌توانند آنها را شناسایی کنند.

تروجان‌ها معمولاً به وسیله دانلود ناخواسته و یا نصب بازی‌های آنلاین یا برنامه‌های تحت شبکه به کامپیوتر هدف دسترسی پیدا می‌کنند. پس توجه داشته باشید که راه اصلی پیشگیری از آلوده شدن به این نوع از بدافزارها نصب نکردن نرم افزارها و بازی‌های اینترنتی فراوانی است که این روزها در سایت‌های مختلف وجود دارند. با دریچه فناوری اطلاعات و آشنایی بیشتر با بدافزارهای رایانه‌ای همراه باشید.

 

 

منبع: yjc.ir


به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ مناطق دیدنی کشور عزیزمان ایران خیلی زیاد است. شاید فرصت مجالمان ندهد که به مناطق دیدنی و جاذبه‌های گردشگری کشورمان سفر کنیم، اما می‌توانیم در فضای مجازی تصاویر آن‌ها را ببینیم. کمپین ایران را باید دید هم به منظور معرفی چهره واقعی ایران به جهانیان توسط سید علی عراقچی راه اندازی شده است، ما هم دوست داریم تا هر هفته تصاویر منتخبی از کمپین مردمی Must See Iran را در صفحه دریچه منتشر کنیم تا بیشتر با جاذبه‌های گردشگری و دیدنی کشورمان آشنا شویم و این هم پنجمین بسته از عکس‌های منتخب کمپین مردمی MustSeeIran.


 


چغاخور تالابی در شهرستان بروجن در استان چهارمحال بختیاری است. 
عکاس: اکرم شهریارى



 


ارگ بم بزرگترین سازه? خشتی در جهان بود که در نزدیکی شهر بم در استان کرمان در جنوب شرقی ایران قرار دارد.
عکاس: محمدحسین سلطان زاده 



 


مدرسه علمیه آیت الله گلپایگانى، قم
عکاس: على کریمى



مسجد عمادالدوله نام مسجدی در شهر کرمانشاه است. این مسجد از آثار دوره? قاجاریه است.
عکاس: الهام منکرسى

 

 

 

منبع : yjc.ir


پنل Navigation     را از سربرگ View فعال کنید یا در قسمت Editing در سربرگHome گزینه Find را کلیک کنید. اکنون در کادر متنی Search Document عبارتمورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید نرم افزار جستجو را انجام و مورد شمارا در کادر زرد رنگ به نمایش در می آورد با آیکون های بالا و پایین در زیر همینکادر دیگر موردهای یافت شده را تماشا کنید.

اما برای جایگزینی ابتدا برنامه باید جستجو را انجام و سپس مورد شما را جایگزینجستجو کند.

پس گزینه Replace را که در زیر، گزینه Find قرار دارد انتخاب کنید تا وارد کادرFind And Replace شوید. در سربرگ Replace در کادر Find What مورد جستجو ودر کادر Replace With عبارت جایگزینی را وارد کنید. در آخرین گام با استفاده ازگزینه های Replace یا Replace All کار خود را به پایان برسانید.

یه نکته کوچولو اما مهم در این قسمت گزینه More هست. این گزینه تنظیمات حرفه ای را در خصوص جستجو و جایگزینی را به شما می دهد. که در اینجا به چندمورد پرکاربرد از آن می پردازم.

Match Case جستجو و جایگزینی دقیقا شبیه کاراکترها خواهد بود.

Find Whole Words Only کلمه مورد نظر را جستجو و در خصوص کلمات ترکیبیاین کار را انجام نمی دهد.

 

Find All Word Forms اگر شما قصد جستجوی فعل را دارید زمان های متفاوت آنرا نیز جستجو می کند البته در خصوص فارسی صدق نمی کند.

 

 



در ویرایش متن شما باید با سه دستور زیر آشنا باشید.

Cut     برداشتن قسمتی از متن یا هر کاراکتری در صفحه برای انتقال آن

Copy  استفاده از متن و یا کاراکترهای انتخابی در قسمت های دیگر از سند

Past برای باز نشانی قسمت های انتخابی که با یکی از دو دستور Cut یا Copyبرداشت شده باشند.

حال شما با استفاده از موس بعد از انتخاب قسمت های دلخواه خود با راستکلیک بر روی آن عمل برداشت را انجام و با منتقل کردن موس در محل دلخواهخود بار دیگر با راست کلیک عمل بازنشانی را انجام دهید.

در بازنشانی شما با چهار حالت ممکن است روبرو شوید این حالات در کادر کمرنگی که در آن عبارت Ctrl قرار دارد ظاهر می شود با کلیک روی آن یا با کلید Ctrl در صفحه کلید آن را باز کنید. این چهار گزینه به شرح زیر است:

1)Use Destination Theme  از تم مقصد برای قالب متن بازنشانی استفاده شود

2)Keep Source Formatting  عمل بازنشانی را مطابق با همان قالب قسمت کپیبرداری انجام می دهد

3) Merge Formatting بخش کپی شده را با قالب محل بازنشانی بازنشانی می کند

4)Keep Text Only  قسمت انتخابی را بدون هیچ قالب بندی بازنشانی می کند

اما استفاده از صفحه کلید برای اجرای دستورات ویرایشی برای مبتدیان نیز سرعتو آسانی زیادی را فراهم می آورد. Ctrl+ X برای عمل Cut و Ctrl+ C برای عملCopy همچنین Ctrl+ V برای Paste کلید Ctrl هم بهتون امکان باز کردن حالاتبعد از بازنشانی را فراهم می کند.

البته از هم اکنون بهتره که با دو دستور Undo و Redo آشنا شوید. ( Ctrl+ Z =Undoو Ctrl+ Y =Redo ) این دو دستور بخصوص برای افراد مبتدی در کار با نرم افزاربسیار پرکاربرد است چون به شما اجازه بازگشت - Undo - و رد بازگشت به مراحلقبل - Redo - را می دهد؛ و خیلی خیلی مفید واقع بوده و با سرعت زیاد اشتباهاتخود را برطرف خواهید نمود.

قسمت Clipboard علاوه بر اینکه دستورات ویرایشی را برای شما فراهم می آوردبه شما این امکان را می دهد تا قسمت های کپی شده خود را در اختیار داشتهباشید.

پس بر روی آیکون فلش کوچک در پایین این قسمت کلیک کنید تا پنل Clip - board برای شما به نمایش در آید ملاحظه خواهید کردکه قسمت های کپیشده شما در این صفحه به نمایش در آمده است در این زمان اگر شما در مکاندلخواه خود برای بازنشانی قرار بگیرید با کلیک روی هر مورد دلخواه بازنشانیصورت میپذیرد.

 

شاید برای شما پیش آمده باشد که بخواهید در یک سند پر از متن دنبال کلمه ایخاص یا جایگزینی کلمه ای با کلمه ای دیگر بپردازید. بدون شک هیچ کس مایلبه مرور خط به خط برای انجام این کار نیست. در این زمان است که شما پیبه قدرت نرم افزار خواهید برد.

 

 

 

 


WORD , • نظر

با استفاده از موس

شما می توانید با استفاده از کلید چرخان مرکزی موس و یا نوار سمت راستصفحه به مرور در متون خود بپردازید.

اما برای انتخاب کردن شما می توانید با استفاده از درگ موس برای انتخابمتن اقدام نمایید و زمانی که نیاز دارید در چند مکان متفاوت مثل سطر اول وپنجم عمل انتخاب را انجام دهید کافی است پس از انتخاب سطر اول کلید Ctrl     را پایین نگه داشته و به انتخاب سطر پنجم بپردازید.

برای انتخاب یک کلمه کافی است تا روی آن کلمه دوبار کلیک کنید.

برایانتخاب یک جمله شما می بایست ابتدا کلید Ctrl را پایین نگه داشته سپس تنهابا یک کلیک در هر کجای جمله، آن جمله را به حالت انتخاب در بیاورید.

برایانتخاب قسمتی از یک پاراگراف خط چشمک زن را در محلی از پاراگراف قرار داده وسپس سه بار پیاپی کلیک کنید.

برای انتخاب قسمت زیادی از یک متن در نقطه شروع کلیک کنید و سپس باپایین نگه داشتن کلید Shift در انتهای قسمت انتخابی مورد نظر خود کلیک کنید.

با استفاده از صفحه کلید

کلیدهای مکان نمای چهار طرفه به شما امکان حرکت به سمت های چپ،راست، بالاو پایین نسبت به خطچشمک زن را می دهد. با فشردن کلید Ctrl وسپس کلیدهای مکان نمای چپ یا راست می توانید یک کلمه به سمت چپ یاراست حرکت کنید و با کلیدهای مکان نمای بالا یا پایین م یتوانید به ابتدایپاراگراف جاری یا بعدی بروید.

کلید End خط چشمک زن را به انتهای خط جاری برده و با فشردن همزمانکلیدهای Ctrl+ End خط چشمک زن به انتهای سند جهش م یکند. کلید Home

میله چشمک زن را به ابتدای خط جاری برده و با فشردن همزمان کلیدهای Home  + Ctrl خط چشمک زن به ابتدای سند جهش می کند.

زمانیکهمیلهچشمکزنرابهابتدایخطبردهوکلیدهایترکیبی Shift+ End را بفشاریدتمامیکاراکترهایدرطولخطبهحالت انتخابدرمیآیندوزمانیکه شمادرانتهایآخرینکاراکتریکخطقرارداریدکلیدهایترکیبی  Shift+ Home تمامیکاراکترهایخطجاریرابرایشمابهحالتانتخابقرارمی دهد.

کلید Page Up خطچشمکزنرابهاندازهیکصفحهبهسمتبالاسوقداده وکلید Page Down امکانعکساینعملرابرای شمافراهممیکند. کلیدهای ترکیبی Ctrl+ Page Up میلهچشمکزنرابهابتدایصفحهمنتقلمیکندو کلیدهایترکیبی Ctrl+  Page Down خط چشمکزنرابهانتهایآخرینکاراکتر موجوددرصفحهمنتقل می کند.

و اما برای انتخاب شما می توانید با پایین نگه داشتن کلید Shift و فشردن هرکدام از کلید های جهت نما به انتخاب در سمت ها بپردازید و اگر شما کلیدهایShift+ Ctrl را به صورت ترکیبی فشرده و بعد با کلیدهای مکان نمای چپ و راستحرکت کنید برای شما امکان انتخاب کلمات در سمت های چپ و راست خطچشمک زن فراهم می شود.

برای به حالت انتخاب در آوردن یک پاراگراف می توان در ابتدا یا در انتهای آنقرار گرفته و با فشردن کلیدهای Shift+ Ctrl و سپس مکان نمای بالا یا پایینپاراگراف خود را به حالت انتخاب در بیاورید. لازم به ذکر است که اگر در ابتدایپاراگراف قرار دارید مکان نمای پایین و اگر در انتهای پاراگراف قرار دارید مکاننمای بالا را بفشارید. Ctrl+ A هم که کل سند شما را در حالت انتخاب قرار می دهد.

حال وقت آن رسیده است که شما بدانید کلید F8 نیز در محیط برنامه برای شماراحت ترین شیوه انتخاب را مهیا می سازد. در فشردن نخست این کلید شما بااستفاده از مکان نماها می توانید به انتخاب در جهات بپردازید در فشردن بعدی اینکلید کلمه ای که قبل از خط قرار دارد به حالت انتخاب در می آید، در بار سومجمله جاری و در مرتبه چهارم پاراگراف جاری و در فشردن پنجم کل متن به حالتانتخاب در می آید بعد از پایان کار لازم است تا کلید Esc را بفشارید تا این کلیدغیر فعال شود.

 

کلید F5 صفحه کلید نیز مرور سریع را برای شما فراهم می آورد در کادرFind And Replace در سربرگ Go To مورد دلخواه خود را برای جستجو وارد و رویگزینه Next که به حالت Go To در می آید کلیک کنید.