سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اکبر پایندان

 

ابتدا به  control panel رفته و وارد windows update شوید.
در امکانات سمت چپ، گزینه change settings را بزنید.

در قسمت Important Updates حالت Never check for updates را انتخاب کرده و در قسمت recommended updates تیک گزینه Give me recommed updates the same way I recieve Imporntant updates را بردارید.

بعد روی ok  کلیک کنید.و از این صفحه خارج شوید.

 بر روی my computer راست کلیک کرده و manage را بزنید.

در لیست سمت چپ، از زیر گزینه Services and Applications گزینه Services را انتخاب کنید.

حالا در لیستی که در سمت راست ظاهر میشه، روی گزینه Background Intelligent Transfer Service راست کلیک کرده و Stop را بزنید.

دوباره روی همان گزینه راست کلیک کرده و Properties را بزنید.

حال در قسمت startup type حالت disabled را انتخاب کنید.

در تب های بالای صفحه، Recovery را انتخاب کرده و هر سه گزینه First Failure و Second Failure و Subsequent Failure را در حالت Take no Action قرار داده و در کادر مقابل reset fail count after مقدار 1000 را وارد کنید. و بعد ok  کرده و خارج شوید.

البته در بعضی سیستم های ( محدود ) بعد از انجام مراحل بالا باید  3 بار در حال اتصال به اینترنت ریستارت کرد تا درست بشه.

توجه: اگر بلافاصله بعد از انجام مراحل بالا، تنظیمات این پست رو انجام نداده اید و مصرف ترافیک به حالت اول برگشته، حتما موارد بالا را تکرار کنید و بلافاصله این تنظیمات رو انجام بدید.

تنظیمات اضافی:

وارد صفحه مترو ( یا همان start screen ) شده و عبارت Powershell رو تایپ کنید و آیکن نشان داده شده رو باز کنید.

در صفحه باز شده عبارت Remove-BitsTransfer رو تایپ کرده و Enter رو بزنید.

از خودتون یه عدد بدید و ENTER را بزنید. این کار رو 20 سطر تکرار کنید و در آخر پنجره رو ببندید.

دوباره به صفحه مترو رفته و عبارت Schedule Tasks را تایپ کرده و در حالت های جستجو ( سمت راست صفحه ) Settings رو انتخاب کنید و آیکن نشان داده شده رو باز کنید.

از لیست سمت چپ، گزینه Task Scheduler را باز کرده و بعد Microsoft و بعد Windows و بعد Windows Update رو باز کنید. در وسط صفحه، روی گزینه Scheduled Start راست کلیک کرده و Disable را بزنید.


حذف سوابق جستجو در ویندوز 8

 

یکی از قابلیت های جدید ویندوز 8 ، ارتقای سیستم جستجوی آن میباشد. محل پیش فرض کادر جستجو در ویندوز 8 ، نوار چارمز (Charms) است.

 

برای دسترسی به نوار Charms ، کلید های Win+C را به طور همزمان فشار دهید. همانطور که مشاهده خواهید کرد کادر جستجو در این نوار مشخص است. با تایپ عبارت مورد نظر خود در کادر Search میتوانید در میان محتویات کامپیوتر خود جستجو کرده و ابزار، برنامه، یا فایل مورد نظرتان را پیدا کنید.

 

برای راحتی کاربر جهت دسترسی به جستجو های قبلی، ویندوز 8 سوابق جستجو ها را ذخیره میکند. به این ترتیب میتوانید بدون تایپ کردن و تنها با فشرده کلید جهت نما به طرف پایین، سوابق عبارت هایی که قبلا جستجو کرده اید را ببینید و به آنها دسترسی داشته باشید. اما اگر ویندوز شما توسط افرادی غیر از خودتان هم استفاده میشود ممکن است نخواهید تا شخص دیگری بتواند سابقه جستجوهای شما را مشاهده کند. در این ترفند ویندوز 8 روشی را آموزش میدهیم که میتوانید سوابق ذخیره شده در کادر Search را حذف کنید. همچنین میتوانید امکان ذخیره سازی سوابق را غیر فعال کنید تا از این به بعد جستجو های شما ذخیره نشوند.

 

روش کار:

- کلید های Win+C را به طور همزمان فشار دهید تا به نوار Charms دسترسی پیدا کنید.

- در این قسمت، بر روی Settings کلیک کنید تا وارد تنظیمات شوید.

- بر روی گزینه Change PC Settings کلیک کنید.

- وارد قسمت مربوط به Search شوید.

- در اینجا گزینه ای به اسم Delete History قرار دارد که با کلیک روی آن میتوانید سوابق جستجو های ذخیره شده در ویندوز را حذف نمایید.

 

اگر میخواهید از این به بعد جستجوهای شما ذخیره نشوند، گزینه Let Windows save my searchs as future search suggestions را غیر فعال (Off) کنید.

 

 

منبع : سرزمین دانلود


روش اجرای مرورگر گوگل کروم در دسکتاپ ویندوز 8

 

 

 

 

به صورت پیش فرض در ویندوز 8 مرورگرهای اینترنتی در صفحه Start Screen باز میشوند. ضمنا با انتخاب هر کدام از گزینه های موجود در صفحه شروع (Start Screen) که به یک صفحه وب لینک شده باشند، مرورگر پیش فرض ویندوز (Internet Explorer) باز خواهد شد. در این مقاله، روشی را با هم مرور میکنیم که توسط آن میتوانید علاوه بر اضافه کردن مرورگر Chrome به صفحه شروع، کاری کنید تا این مرورگر در دسکتاپ ویندوز باز شود.

 

به این منظور، از رجیستری ویندوز استفاده میکنیم. اما با توجه به اینکه اطلاعات زیادی باید در رجیستری وارد شود، این اطلاعات را ابتدا در یک فایل رجیستری (reg.) درج میکنیم و سپس با اجرای آن، به صورت خودکار وارد رجیستری ویندوز خواهد شد. ضمن اینکه میتوانید این فایل را روی کامپیوتر خود ذخیره و نگهداری کنید تا در صورت نصب مجدد ویندوز بتوانید با اجرای آن دوباره این تنظیمات را اعمال نمایید.

 

روش کار:

- ابتدا مطمئن شوید که آخرین نسخه مروگر Google Chrome را نصب کرده اید!

- یک فایل متنی Notepad باز کرده و این اطلاعات را درون آن کپی کنید:

 

Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CLASSES_ROOT\ChromeHTML\shell\open\command]
“DelegateExecute”=-
[HKEY_CLASSES_ROOT\Chrome\.exe\shell\open\command]
“DelegateExecute”=-
[HKEY_CLASSES_ROOT\Chrome\.exe\shell\opennewwindow\command]
“DelegateExecute”=-
[HKEY_CLASSES_ROOT\Chrome\.exe\shell\run\command]
“DelegateExecute”=-

 

اکنون این فایل را با اسم Chrome.reg ذخیره نمایید.

(دقت کنید که پسوند فایل باید reg. باشد. این را میتوانید با تنظیم نمایش پسوندها در ویندوز کنترل کنید)

 

 

 

- حالا با دوبار کلیک، این فایل را اجرا کنید تا دستورات موجود در آن به رجیستری ویندوز شما اضافه شود. احتمالا با یک درخواست اجازه برای ثبت اطلاعات در رجیستری مواجه خواهید شد که مربوط به امنیت ویندوز است. آن را با خیال راحت تایید کنید.

 

- ویندوز را ریستارت کنید تا نتیجه کار را ببینید.

 

منبع : سرزمین دانلود


ساخت CD بوت تعمیر و بازیابی ویندوز 8

 

 

در هنگام خرابی ویندوز و نگرانی بابت از دست دادن اطلاعات در صورت نصب مجدد، هیچ چیز بهتر از داشتن یک CD بوت نیست که بتواند ویندوز شما را تعمیر و بازیابی کند. در این مقاله، روش ساخت یک CD تعمیر (Repair Disc) در ویندوز 8 را با هم مرور میکنیم. این روش توسط خود امکانات ویندوز 8 انجام میشود و نیاز به هیچ ابزار یا نرم افزار اضافه ای ندارد.

 

روش کار:

- در محیط ویندوز 8، کلید های Win+Q را بزنید تا وارد قسمت جستجوی ویندوز شوید.

- عبارت recdisc را جستجو کنید و بعد از پیدا کردن ابزار، وارد آن شوید و روی Create Disc کلیک کنید.

- یک CD خام را درون درایو قرار دهید. چند دقیقه طول میکشد تا اطلاعات رایت شود.

 

 

 

بعد از پایان کار، CD تعمیر و بازیابی ویندوز شما آماده است. با ماژیک CD روی آن بنویسید و آن را در جای مناسبی برای روز مبادا قرار دهید!

 

 

شاید دوست داشته باشید قبل از آنکه روز مبادا برسد، نحوه استفاده از این CD را یاد بگیرید. پس به این صورت عمل کنید:

 

- CD را درون درایو قرار داده و کامپیوتر خود را با آن بوت کنید. (مقالات زیادی در مورد تنظیم بایوس برای بوت از CD در بخش مقالات سایت سرزمین دانلود قرار دارد)

 

- بعد از بوت شدن سیستم توسط این CD ، از گزینه هایی که در بخش Advanced Options قرار دارند میتوانید برای تعمیر و بازیابی ویندوز خود استفاده کنید.

 

 

 

گزینه System Restore:

توسط این گزینه میتوانید ویندوز را به حالت آخرین ذخیره System Restore بازگردانی کنید.

 

گزینه System Image Recovery:

اگر از ویندوز خود Image گرفته باشید، میتوانید آن را با استفاده از این گزینه بازیابی نمایید.

 

گزینه Automatic Recovery:

با انتخاب این گزینه، ویندوز به صورت خودکار به دنبال اشکالات میگردد و آنها را برطرف میکند.

 

 

منبع : سرزمین دانلود


ترفند های مفید ویندوز 8

 

 

ویندوز 8 کم کم به عنوان سیستم عامل اصلی در کامپیوترهای ما مستقر میشود و جای ویندوز 7 را میگیرد. اگر شما مهارت کافی در کار با ویندوز 7 را داشته اید، پس با ویندوز 8 نیز میتوانید کار کنید و با بررسی قسمت های مختلف آن، از امکانات و ابزارهای جدید ویندوز 8 باخبر شوید.

 

اگر هنوز ویندوز 8 را نصب نکرده اید، پیشنهاد میکنیم همین امروز دست به کار شوید. نسخه های مختلفی از ویندوز 8 را میتوانید از سایت سرزمین دانلود دریافت و نصب کنید. قطعا مراحل نصب و کار با ویندوز 8 ، یک تجربه شگفت انگیز برای شما خواهد بود.

 

همانطور که در زمان ارائه ویندوز 7 سعی کردیم با ارائه نکات مفید و ترفندهای کاربردی، مهارت شما را در کار با ویندوز افزایش دهیم، در مورد ویندوز 8 نیز بیکار ننشسته ایم. در این مقاله، مجموعه ای از ترفندهای ویندوز 8 را به شما معرفی میکنیم. یادگیری این ترفند ها کار با ویندوز 8 را برای شما راحت تر و دلپذیرتر خواهد کرد.

 

کاشی های دوست داشتنی

در شروع کار ویندوز 8، شما با مجموعه‌ای از کاشی‌های زنده و فعال روبرو خواهد شد، که هر کاشی معرف یک نرم‌افزار است. برای اجرای هر نرم‌افزار بر روی آن کلیک کنید. اگر می‌خواهید کاشی‌ها را جابه‌جا کنید، کلیک چپ ماوس را بر روی کاشی مورد نظر نگه داشته و آنرا به مکان دلخواه بکشید.

اگر به‌ اندازه کافی برای کشف رابط‌ کاربری ویندوز 8، وقت گذاشته‌اید، می‌توانید به صفحه‌اصلی (Desktop) بروید. برای اینکار کافی‌ است بر روی کاشی مربوط به آن کلیک کنید. و یا کلید‌های‌ ترکیبی Win+D را بزنید. با این کار هرجایی که باشید، به دسکتاپ منتقل خواهید شد.

 

 

 

 

بزرگنمایی و کوچک نمایی (Zoom in , Zoom out)

اگر تعداد کاشی ها زیاد باشد، با چرخاندن غلطک وسط ماوس میتوانید در طول صفحه اسکرول کنید. در این صورت اگر خواستید همه کاشی ها را به صورت یکجا ببینید، باید صفحه را کوچک کنید. برای این کار کلید Ctrl را نگه داشته و با چرخاندن غلطک وسط ماوس صفحه را کوچک نمایی کنید. به همین روش میتوانید صفحه را مجدد بزرگ نمایی کنید.

 

 

 

 

منوی چارم (Charm Menu)

وارد دسکتاپ شوید. اشاره گر ماوس را بر روی گوشه های بالا یا پایین سمت راست دسکتاپ قرار دهید تا منوی چارم ظاهر شود. این منو در واقع برای دسترسی سریع تر به بخش های مختلف ویندوز استفاده میشود. این منو را میتوانید با کلید های ترکیبی Win+C نیز ظاهر کنید. سپس روی آن کلیک کنید تا دسترسی کامل داشته باشید.

برای خارج شدن از Charm Menu ، روی گوشه پایین سمت چپ صفحه کلیک کنید. و یا کلید Win را بزنید.

 

پنجره های همزمان

اگر به صورت همزمان چندین نرم افزار و یا پنجره در حال اجرا باشند، با قرار دادن شکلک ماوس بر روی گوشه سمت چپ بالای تصویر میتوانید تصویر کوچکی از همه پنجره ها را ببینید. ای کار را با زدن کلید های ترکیبی Win+Tab نیز میتوانید انجام دهید. حالا از روی تصویرهای کوچک نمایش داده شده، بر روی پنجره مورد نظر خود کلیک کنید تا به آن منتقل شوید. این کار با کلید های ترکیبی Alt+Tab نیز قابل انجام است.

 

 



میانبرهای مفید
استفاده از میانبرها و کلید های ترکیبی میتواند سرعت عمل شما را در کار با ویندوز 8 افزایش دهد.

مهم ترین میانبرهای ویندوز 8 عبارتند از:

Win + H: دسترسی به قسمت اشتراک‌گذاری منوی چارم
Win + I: دسترسی به بخش تنظیمات (Settings) منوی چارم
Win + K: دسترسی به بخش دستگاه‌های منوی چارم
Win + Q: جستجوی اپلیکیشن‌ها
Win + F: جستجوی فایل‌ها
Win + W: جستجوی تنظیمات ویندوز
Win + X: دسترسی به ابزارهای متداول مدیریت سیستم‌ عامل
Win + E: اجرای فایل‌اکسپلورر در محیط دسکتاپ
Win + O: قفل نمودن جهت صفحه (عمودی و افقی)
Win + R: اجرای پنجره Run
Win + L: قفل نمودن ویندوز
Win + Print Screen: گرفتن عکس از صفحه‌نمایش و ذخیره‌سازی عکس‌ها در فولدر Snapshots در بخش Pictures
Win + 1,2,3,4,5,6,7,8,9: با فشردن هریک از اعداد، نرم افزاری متناظر با آن که در Taskbar پین شده‌ است اجرا می‌شود.
Ctrl + Shift + Delete: اجرای ابزار مدیریت وظایف (Task Manager)

 


جستجو
بهترین روش برای پیدا کردن فایل ها، نرم افزارها، و ابزارها در ویندوز 8 ، استفاده از منوی جستجو (Search Charm) است. در یک قسمت دلخواه از صفحه‌ آغازین (Start Screen) به تایپ بپردازید تا جستجو شروع شود. حالا از منوی جستجوی باز شده می‌توانید نوع فایل مورد نظر خود را انتخاب کنید تا به این صورت، نتایج مطلوب‌تری بدست بیاورید.

برای مثال اگر به دنبال یک آهنگ می‌گردید، ابتدا می‌توانید آن را در فایل‌های کامپیوتر خود جستجو کنید، اگر نتیجه‌ای نیافتید، در منوی جستجو بر روی موزیک کلیک کنید تا Xbox Music را جستجو کنید. اگر بازهم جستجو بی‌نتیجه بود، بر روی Internet Explorer کلیک کنید تا جستجوی اینترنتی آغاز گردد و همه این‌کارها بدون نیاز به بستن منوی جستجو انجام می‌شوند. در حقیقت شما به کمک منوی جستجو (Search Charm) می‌توانید به دنبال هر چیزی در هر جایی بگردید. از جستجوی یک موقعیت در اپلیکیشن‌های نقشه و آب‌و‌هوا گرفته تا آخرین وضعیت بازار بورس در اپلیکیشن‌های مالی و یا نام اپلیکیشنی جدید در فروشگاه ویندوز.

 

 



تنظیمات منوی چارم

بسیاری از امکانات پرکاربرد ویندوز را میتوانید از طریق این منو پیدا کنید. از امکاناتی که قبلا در System Tray بودند (مثل تنظیمات صدا، شبکه، و کیبورد) گرفته تا دکمه خاموش کردن سیستم.

 

صفحه تنظیمات Charm علاوه بر موارد ذکرشده ، به کاربر امکان دسترسی به پنجره آشنای Control Panel را برای دسترسی به تنظیمات گوناگون سیستم می‌دهد. اما پیش از آنکه وارد جزئیات کنترل پنل شوید، به پنجره Settings Charm باز گردید و در قسمت پایین کلید Change PC Settings را بیابید. این منو امکانات زیادی را در اختیار کاربر می‌گذارد. تغییر لاک‌اسکرین و تغییر عکس پس‌زمینه صفحه‌ استارت، مدیریت اطلاع‌رسانی‌ها (Notifications) و حریم خصوصی در ویندوز، و معرفی دستگاه‌های جانبی نظیر چاپگر، بخشی از امکانات گزینه Change PC Settings هستند.

 

 



دسترسی های آنلاین
اگر قصد دارید کاربر دیگری را به ویندوز معرفی کنید و یا از راه دور و از طریق اینترنت به حساب‌کاربری خود در ویندوز 8 لاگین کنید، تنها کافی‌است در Settings Charm بر روی گزینه Change PC Settings کلیک کرده و گزینه Users را انتخاب کنید.

 

 

 

 

هر چند کار با برخی ابزارهای جدید ویندوز 8 کمی پیچیده به نظر میرسد، ولی برای اینکه از غافله عقب نمانید و بتوانید با نرم افزارها و اپلیکیشن های جدید کار کنید، لازم است تا مهارت های خود را در کار با ویندوز 8 افزایش دهید.

 

امیدواریم این مقاله به آشنایی بیشتر شما با ویندوز 8 کمک کرده باشد.

 

 

 

منبع : سرزمین دانلود


اضافه کردن زبان های مختلف به ویندوز 8 (پیغام ها، منوها، صفحه کلید)

 

 

یکی از قابلیت های مفیدی که در ویندوز 7 عرضه شد و در ویندوز 8 نیز توسعه پیدا کرده است، امکان اضافه کردن زبان های مختلف به ویندوز است. به این صورت که علاوه بر صفحه کلید برای تایپ به زبان مورد نظر، پیغام ها و منوهای ویندوز نیز تغییر میکند.

 

اضافه کردن بعضی از زبان ها به ویندوز، نیازمند اتصال به اینترنت و دریافت پکیج زبان مورد نظر است. سپس آن زبان به ویندوز اضافه شده و میتوانید در هر موقعیت با توجه به نیاز خود، بین زبان های مختلفی که اضافه کرده اید یکی را فعال کنید.

 

برای انجام این کار، از میانبر محبوب ویندوز 8 یعنی Win+W برای دسترسی به جستجوی ویندوز استفاده کنید. سپس عبارت language را جستجو کنید تا به تنظیمات زبان دسترسی داشته باشید.

(روش دیگر این است که کنترل پنل را با میانبر Win+i باز کرده، و سپس از مجموعه Clock, Language, and Region گزینه Add a Language را انتخاب کنید)

 

 

 

در این صفحه، دوباره بر روی گزینه Add a Language که در منوی وسط قرار دارد کلیک کنید:

 

 

 

در صفحه بعد، لیستی از زبان هایی که میتوانید آنها را به ویندوز اضافه کنید نمایش داده میشود. اگر زبان مورد نظر شما در لیست نبود، میتوانید آن را در کادر Search بالای صفحه جستجو کنید:

 

 

 

بعد از انتخاب زبان، در صفحه بعد اگر این زبان نیاز به دانلود داشته باشد لینک Download and install language pack در زیر آن نمایش داده خواهد شد. روی آن کلیک کنید تا عملیات دانلود آغاز شود:

 

 

 

دانلود هر زبان جدید بین 1 الی 5 دقیقه طول خواهد کشید:

 

 

 

بعد از پایان دانلود، اطلاعات و تنظیمات زبان مورد نظر نمایش داده میشود. با انتخاب Primary language میتوانید آن را به عنوان زبان پیش فرض سیستم انتخاب کنید. همچنین می توانید با کلیک بر روی Advanced Settings به تنظیمات زبان اصلی سیستم و همچنین نحوه جابجایی بین زبان های مختلف دسترسی پیدا کنید.

 

 

منبع : سرزمین دانلود


آموزش حذف صفحه‌ Lock Screen در ویندوز 8

 

 

 

 

صفحه قفل یا همان لاک اسکرین (Lock Screen) در بیشتر موبایل ها وجود دارد و دلیل آن هم واضح است. این صفحه برای این طراحی شده است که فقط ساعت و تاریخ را نمایش دهد و هیچ دکمه ای در آن کار نمیکند یا به اصطلاح صفحه قفل است. دلیل آن هم این است که اگر گوشی در جیب یا در کیفتان بود و صفحه لمس شد اشتباها وارد منویی نشود یا شماره گیری نکند. و یا اگر روی آن پسورد گذاشته باشید شخص دیگری نتواند وارد گوشی شما شود.

 

اما وجود این صفحه در ویندوز 8 فقط یک مزاحم تمام عیار است! که روند Shut Down یا Log Off کردن کامپیوتر را طولانی تر میکند.

 

در این مقاله، روشی را به شما آموزش میدهیم که میتوانید این صفحه را ار ویندوز 8 خود حذف کنید.

 

روش کار:

- پنجره Run را باز کنید. (با کلید های Win+R)

- دستور regedit را تایپ کرده و اینتر بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.

- از پنجره سمت چپ در ویرایشگر رجیستری، به این مسیر بروید:

 

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Personalization

 

توجه: ممکن است شاخه Personalization در زیر شاخه Windows وجود نداشته باشد. در این صورت بر روی Windows کلیک راست کرده و گزینه New و سپس Key را بزنید. کلمه Personalization را وارد کرده و اینتر بزنید تا این شاخه ساخته شود.

 

- از پنجره سمت چپ ویرایشگر رجیستری، Personalization را انتخاب کنید.

- در پنجره سمت راست، کلیک راست کرده و گزینه New و سپس DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید.

- کلمه NoLockScreen را وارد کرده و اینتر بزنید تا این متغیر جدید با نام NoLockScreen ساخته شود.

- روی NoLockScreen دوبار کلیک کرده و در پنجره ای که باز میشود در قسمت Value عدد 1 را وارد کنید و اینتر بزنید.

 

کار تمام است. ویندوز را ریستارت کنید. دیگر اثری از این صفحه مزاحم نخواهد بود.

 

 

روش بازگردانی صفحه Lock Screen :

اگر دلتان برای این صفحه تنگ شد و خواستید آن را برگردانید، همان مراحل بالا را انجام داده و مقدار NoLockScreen را از 1 به 0 تغییر دهید و ویندوز را ریستارت کنید.

 

 

 

منبع : سرزمین دانلود


ساخت یک میانبر (Shortcut) برای دسترسی به تمام Application ها در ویندوز 8

 

 

 

 

ابزارها و اپلیکیشن های مختلفی در ویندوز 8 وجود دارند. اما برای دسترسی به برخی از آنها باید چند مرحله کار انجام دهید. مثلا ابتدا پوشه ای باز کنید، سپس به یکی از زیر شاخه های آن بروید، و از آنجا به قسمت مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

 

اما در این مقاله میخواهیم روش ساخت یک Shortcut یا همان میانبر را به شما آموزش دهیم، که با اجرای آن میتوانید به صورت یکجا به لیست تمام اپلیکیشن ها و ابزارهای ویندوز دسترسی داشته باشید.

 

روش ایجاد میانبر در محیط ویندوز اکسپلورر:

- بر روی دسکتاپ کلیک راست کرده و از منوی New ، گزینه Shortcut را انتخاب کنید.

- در پنجره ای که باز میشود و در کادر Type the location of the item ، این عبارت را کپی کنید:

%windir%\explorer.exe shell:::{4234d49b-0245-4df3-b780-3893943456e1}

 

- سپس روی دکمه Next کلیک کنید.

- در پنجره بعد باید اسمی برای این میانبر در نظر بگیرید. اسم دلخواهی را وارد کنید.

(مثلا Apps Shortcut1)

- سپس روی دکمه Finish کلیک کنید.

 

میانبر جادویی شما آماده است. کافیست روی آن دوبار کلیک کنید تا لیست کلیه Application های نصب شده ویندوز 8 را در محیط ویندوز اکسپلورر مشاهده کنید.

 

 

روش ایجاد میانبر در محیط Modern UI:

- بر روی دسکتاپ کلیک راست کرده و از منوی New ، گزینه Shortcut را انتخاب کنید.

- در پنجره ای که باز میشود و در کادر Type the location of the item ، این عبارت را کپی کنید:

%windir%\explorer.exe shell:::{2559a1f8-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}

 

- سپس روی دکمه Next کلیک کنید.

- در پنجره بعد باید اسمی برای این میانبر در نظر بگیرید. اسم دلخواهی را وارد کنید.

(مثلا Apps Shortcut2)

- سپس روی دکمه Finish کلیک کنید.

 

میانبر جادویی شما آماده است. کافیست روی آن دوبار کلیک کنید تا لیست کلیه Application های نصب شده ویندوز 8 را در محیط Modern UI مشاهده کنید.

 

 

شخصی سازی میانبر ها:

حالا که Shortcut یا میانبرها را ساختید، میتوانید به آن رنگ و لعابی بدهید. مثلا آیکون دلخواهی برای آن در نظر بگیرید. برای این کار، روی Shortcut کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید. سپس به زبانه Shortcut  رفته و با استفاده از گزینه Change Icon ، آیکون دلخواهی برای آن انتخاب کنید.

 

همچنین اگر دوست داشته باشید این میانبر در نوار پایین ویندوز (Taskbar) قرار بگیرد، روی آن کلیک راست کرده و گزینه Pin to Taskbar را انتخاب کنید.

 

منبع : سرزمین دانلود


افزایش سرعت باز شدن منو ها در ویندوز 8

 

در این مقاله، به آموزش دو ترفند رجیستری در ویندوز 8 میپردازیم که میتواند سرعت باز شدن منو ها را افزایش دهد.

 

به این منظور باید ابتدا وارد ویرایشگر رجیستری شوید.

 

برای ورود به ویرایشگر رجیستری در ویندوز 8 ، کلیدهای Win+Q را به طور همزمان فشار دهید تا صفحه جستجوی ویندوز باز شود. سپس عبارت regedit را در کادر Search وارد کرده و Enter را بزنید.

 

 

اگر پنجره سوال در مورد اجازه دسترسی به رجیستری باز شد، دکمه Yes را بزنید تا برنامه Registry Editor اجرا شود.


ترفند اول: کلید MenuShowDelay در رجیستری، مدت زمانی که با کلیک کردن ماوس طول می کشد تا منو ها برای شما نمایش بیابند را تعیین میکند. مقدار پیش فرض آن 400 است که با چند مرحله می توانید آن را به یک عدد کوچکتر تبدیل کنید تا منو ها برای شما سریع تر نمایش بیابند.

برای دسترسی به این کلید، در رجیستری ویندوز به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER > Control Panel > Desktop

 


سپس در سمت راست بر روی گزینه MenuShowDelay کلیک راست و Modify را انتخاب کنید. در پنجره کوچک نمایش داده شده در قسمت “Value Data”  یک مقدار زمانی را وارد کنید تا سرعت نمایش منو ها تغییر کند. عدد پیش فرض 400 میلی ثانیه است. میتوانید با تغییر این عدد، سرعت را کمتر یا بیشتر کنید (مثلا میتوانید آن را روی 200 تنظیم کنید تا سرعت دو برابر شود).

سپس بر روی OK کلیک کنید و در پایان سیستم خود را مجدد راه اندازی کنید تا نتیجه کار را ببینید. به عنوان مثال میتوانید سرعت باز شدن منوی کلیک راست را امتحان کنید.


ترفند دوم: کلید MouseHoverTime مدت زمان انتظار برای نمایش یک پنجره Popup است. پنجره Popup همان پنجره ای است که با نگه داشتن ماوس بر روی یک آیکون، به صورت خودکار باز شده و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار میدهد. شما  می توانید با تغییر مقدار ارزشی آن در رجیستری، زمان انتظار برای باز شدن آن را کمتر کنید.

برای دسترسی به این کلید، در رجیستری ویندوز به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER > Control Panel > Mouse

 


در سمت راست بر روی گزینه MouseHoverTime کلیک راست کرده و گزینه Modify را انتخاب کنید.در پنجره کوچک نمایش داده شده در قسمت “Value Data”  یک مقدار زمانی را وارد کنید تا مدت زمان انتظار برای نمایش پنجره های Popup تغییر کند. عدد پیش فرض 400 میلی ثانیه است. میتوانید با تغییر این عدد، زمان انتظار را کمتر یا بیشتر کنید (مثلا میتوانید آن را روی 200 تنظیم کنید تا زمان انتظار نصف شود).

 

 

سپس بر روی OK کلیک کنید و در پایان سیستم خود را مجدد راه اندازی کنید تا نتیجه کار را ببینید. به عنوان مثال میتوانید ماوس را روی آیکون Recycle Bin نگه دارید و زمان باز شدن Popop را تست کنید.

 

 

 

منبع : سرزمین دانلود


آموزش عکس گرفتن از صفحه نمایش در ویندوز

 

 

 

در ویندوزهای XP و 7 ، برای عکس گرفتن از صفحه نمایش، باید ابتدا کلید Print Screen کیبورد را بزنید. با این کار، عکس صفحه نمایش در حافظه ویندوز کپی می شود. سپس باید یک برنامه ویرایش عکس (مثل Paint ویندوز) را باز کرده و با انتخاب گزینه Paste از منو، و یا زدن کلید های Ctrl+V ، عکس در محیط ویرایشگر قرار می گیرد. سپس باید آن را ذخیره کنید.

 

با این کار عکسی از تمام صفحه گرفته می شود. برای عکس گرفتن از پنجره فعال نیز، باید به طور همزمان کلیدهای Alt + Print Screen را بزنید و باقی مراحل را انجام دهید.

 

(کلید Print Screen معمولا در بالاترین ردیف کلید های کیبورد در سمت راست قرار دارد. البته ممکن است اسم آن به صورت مخفف، مثلا PrntScr نوشته شده باشد)

 

 

اما در ویندوز 8 ، کار بسیار ساده تر شده است. با فشردن کلید Print Screen ، عکس صفحه نمایش به صورت اتوماتیک با فرمت PNG در پوشه My Pictures ذخیره می شود.

برای گرفتن عکس از پنجره فعال نیز، باید کلید های Win + Print Screen را به طور همزمان فشار دهید.

 

امیدواریم این مقاله آموزشی کوتاه ولی پرکاربرد، مورد توجه علاقمندان ویندوز قرار گرفته باشد.

 

منبع : سرزمین دانلود