سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اکبر پایندان

در صورتی که به علت در دسترس نبودن و یا خاموش بودن گوشی همراه خود قادر به دریافت تماس و پاسخگویی نبودید، تماس بان پس از اتصال مجدد شما به شبکه همراه اول، شماره تمام کسانی را که در این فاصله با شما تماس گرفته اند به همراه زمان تماس آنها، در یک پیامک برای شما ارسال خواهد کرد.

سرویس تماس بان طبق گفته شرکت همراه اول کاملا رایگان بوده و امکان استفاده از این سرویس برای تمام مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول فراهم شده است. مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول می توانند با ارسال عدد 1 ( به زبان لاتین) به شماره 9914 سرویس «تماس بان» را فعال نمایند.

در صورت عدم تمایل و برای غیر فعال ساختن سرویس تماس بان نیز عدد 5 را ارسال کنید. برای اعلام وضعیت عدد 0 را ارسال کنید، و سرانجام برای دریافت راهنمای این سرویس نیز یک پیامک خالی بدون متن به شماره 9914 ارسال کنید.


 

کندی حرکت ماوس در بازی‌ها, ویندوز 8

ابتدا بر روی فایل اجرایی بازی راست‌ کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.
سپس به سربرگ Compatibility بروید.
اکنون تیک Run this program in compatibility mode for را بزنید و از منوی کشویی زیر آن گزینه‌ی Windows 8 را انتخاب کنید.
سپس تیک دو گزینه‌ی Disable display scaling on high DPI settings و Run this program as administrator را نیز زده و بر روی OK کلیک کنید.
سپس اقدام به اجرای بازی کنید.


کلیدهای میان‌بر اپلیکیشن reader, اپلیکیشن reader

Windows Reader نام یکی از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض نصب شده در محیط Modern UI ویندوز 8 است. به وسیله‌ی اپلیکیشن Reader می‌توان فایل‌های PDF و XPS را اجرا و محتویات این نوع فایل‌ها را مطالعه کرد. این اپلیکیشن عملکردی مشابه با Adobe Reader دارد. در این ترفند به معرفی کلیدهای میان‌بر اپلیکیشن Reader در ویندوز 8 خواهیم پرداخت.

 

F8: جابجایی بین حالت‌های مختلف مطالعه (دو صفحه‌ای، یک صفحه‌ای و پیوسته)
Ctrl+R: چرخش صفحه
Ctrl+H: انتخاب متن
++Ctrl: بزرگ‌نمایی صفحه
-+Ctrl: کوچک‌نمایی صفحه
Ctrl+P: چاپ محتویات
Ctrl+O: باز کردن فایل جدید
Ctrl+A: انتخاب تمام محتویات
Ctrl+M: مشاهده آخرین فایل‌های باز شده

برگرفته از بیتوته منبع: tarfandestan.com

 


 

ارزش و اهمیت کلید یدکی زمانی مشخص می‌شود که کلید اصلی مربوط به یک قفل را گم کنید! حالا فرض کنید رمز عبور ورود به ویندوز را که مشابه همان کلید ورود به منزلتان است، گم کرده‌اید! در چنین شرایطی یا باید یک کلیدساز‌/‌ قفل‌ساز ماهر پیدا کنید یا از کلیدهای یدکی کمک بگیرید! به ‌نظر شما در صورت فراموش کردن رمز عبور ورود به ویندوز نیز می‌توان از رمزهای یدکی کمک گرفت؟

 

در این ترفند شما را با چگونگی ایجاد رمزهای یدکی برای ورود به ویندوز 8 آشنا می‌کنیم:

1ـ نوار Charms را فعال و گزینه Settings را انتخاب کنید. (برای نمایش نوار Charms می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Win + C استفاده کنید.)

 

2ـ‌ روی گزینه More PC settings کلیک کنید.

 

ویندوز 8, رمز عبور ورود به ویندوز, ترفندهای ویندوز 8

 

3ـ از ستون به‌نمایش درآمده در سمت چپ صفحه، روی Users کلیک کنید.

 

ویندوز 8, رمز عبور ورود به ویندوز, ترفندهای ویندوز 8

 

4ـ همان‌طور که مشاهده می‌کنید در سمت راست بخش Users، سه گزینه برای انتخاب توسط شما به‌نمایش درآمده است؛ گزینه اول برای ایجاد رمز عبور معمولی هنگام ورود به ویندوز است، گزینه دوم جهت استفاده از رمز عبور تصویری و گزینه سوم نیز برای فعال‌سازی پین‌کد برای ورود به ویندوز است.

 

5 ـ در این مرحله برای ایجاد رمز عبور تصویری، باید پس از کلیک روی گزینه دوم یعنی create a picture password ابتدا رمزعبور فعلی ویندوز را وارد کرده و پس از تائید آن توسط سیستم در صفحه جدید به‌نمایش درآمده روی Choose picture کلیک کنید.

 

6 ـ پس از فراخوانی تصویر موردنظر ‌باید مسیر سه حرکت را روی تصویر مشخص کنید. مسیرهای شما می‌تواند خط مستقیم، دایره یا حتی فشار روی بخشی از تصویر باشد. (توجه داشته باشید که به دقت باید مسیرهای حرکت ایجاد شده را به خاطر بسپارید.)

 

7ـ در ادامه برای تائید رمز تصویری باید یک‌بار دیگر همان مسیرها را رسم کرده و در صورتی که این کار را به‌ درستی انجام دهید، رمزجدید تائید شده و پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن انجام آن به شما نمایش داده خواهد شد.

 

8 ـ ایجاد پین‌کد برای عبور به ویندوز نیز با استفاده از گزینه سوم یعنی Create a PIN امکان‌پذیر است.

 

ویندوز 8, رمز عبور ورود به ویندوز, ترفندهای ویندوز 8

 

با کلیک روی این گزینه پنجره‌ای را مشاهده می‌کنید که در آن دو کادر برای وارد کردن پین‌کد وجود دارد. در هر دو کادر پین‌کد موردنظرتان را به‌صورت یک عدد چهار رقمی وارد کرده و با انتخاب گزینه Finish آن را ثبت کنید.

 

ویندوز 8, رمز عبور ورود به ویندوز, ترفندهای ویندوز 8

 

9ـ از این پس هرگاه رمز عبور ورود به سیستم‌عامل را فراموش کردید می‌توانید از رمزهای یدکی (رمزعبور تصویری و پین‌کد) برای ورود به آن استفاده کنید.

برگفته از بیتوته منبع : rasekhoon.net 

 


 

بازی‌های ویندوز 7, ویندوز 8, بازی‌های کلاسیک ویندوز

بازی‌های کلاسیک ویندوزی همچون Solitaire, FreeCell, Hearts و بازی ساده، اما جالب Minesweeper از جمله بازی‌هایی است که از ویندوز 3.1 با کاربران این سیستم‌عامل همراه بوده و تا ویندوز 7 نیز طرفداران این بازی‌ها ساعت‌ها وقت خود را صرف پرداختن به آنها می‌کردند.

 

با انتشار نسخه جدید ویندوز یعنی 8 بسیاری از کاربران جای خالی این بازی‌ها را در ویندوز احساس کردند و به‌دنبال راهی برای اضافه‌کردن آنها به جدیدترین نسخه از ویندوز هستند! اگر شما هم جزو کاربرانی هستید که دوست دارند بازی‌های خاطره‌انگیز ویندوزهای قدیمی را در ویندوز 8 نیز اجرا کنند، می‌توانید با طی مراحل زیر و استفاده از ترفندی که در آن عنوان شده است، بازی‌های ویندوز 7 را در ویندوز 8 کپی کرده و به اجرای صحیح آنها بپردازید:

 

1‌ـ‌ به پوشه Program Files در ویندوز 7 مراجعه کنید. (به‌طور پیش‌فرض این پوشه از مسیر C:|Program Files) قابل دسترسی است.

 

2‌ـ‌ پوشه‌ Microsoft Games را انتخاب کرده و آن را در حافظه فلش یا دیگر رسانه‌های ذخیره‌ساز خود کپی کنید.

 

3‌ـ‌ به پوشه‌ System32 ویندوز بروید (به‌طور پیش‌فرض این پوشه در مسیر C:|Windows|System32 قرار دارد) و فایل CardGames.dll را نیز در حافظه فلش یا دیگر رسانه‌های ذخیره‌ساز خود کپی کنید.

 

4‌ـ‌ اکنون ‌باید اطلاعات کپی شده را به ویندوز 8 منتقل کنید. حافظه فلش خود را به رایانه‌ای که به ویندوز 8 مجهز است متصل کرده و پوشه‌ Microsoft Games را در مسیر C:|Program Files کپی کنید.

 

5‌ـ‌ فایل CardGames.dll را از حافظه فلش کپی کرده و درهریک از زیرپوشه‌های داخل پوشه‌ Microsoft Games درویندوز 8، این فایل را نیز کپی کنید. (به‌عبارت دیگر فایل فوق را در هریک از پوشه‌های Solitaire, FreeCell, Hearts و... کپی کنید)

 

6‌ـ‌ تا این مرحله از اجرای این روش شما فایل‌های مورد نیاز برای اجرای بازی‌های ویندوز 7 را به ویندوز 8 منتقل کرده و تنها کاری که ‌باید انجام شود اجرای بازی‌هاست، اما یک مشکل کوچک وجود دارد که برای اجرای صحیح بازی‌ها باید آن را نیز رفع کنید! بازی‌های انتقال‌یافته به این روش پیش از اجرا، نسخه‌ ویندوز را بررسی کرده و از آنجا که نسخه ویندوز شما با ویندوز 7 متفاوت است، مانع اجرای بازی می‌شود. در این مرحله ‌باید با دستکاری در فایل اجرایی بازی‌ها آنها را به‌اصطلاح patch کرده تا در ویندوز 8 نیز بدرستی اجرا شود.

 

بازی‌های ویندوز 7, ویندوز 8, بازی‌های کلاسیک ویندوز

 

اصلاح این مشکل به دو روش دستی و خودکار امکان‌پذیر است:
روش دستی: یک ویرایشگر hex ((www.hhdsoftware.com|free-hex-editor را باز کرده و پس از فراخوانی فایل‌های اجرایی هریک از بازی‌ها به‌طور جداگانه، عبارت زیر را در کدهای به‌نمایش درآمده جستجو کنید:

 

7D 04 83 65 FC 00 33 C0 83 7D FC 01 0F 94 C0

پس از یافتن عبارت فوق، ‌باید دو کاراکتر اول یعنی 7D را به کاراکتر‌های EB تغییر داده و تغییرات را ذخیره کنید.

 

روش خودکار: اصلاحیه‌ زیر را دانلود کرده و پس از اجرای آن روی گزینه‌ Patch کلیک کنید تا اصلاح فایل‌های اجرایی به‌طور خودکار انجام شود:

 

http:‌/‌‌/‌danlod.com‌/‌jamejam‌/‌patch1.2.exe

نکته: نرم‌افزار Windows Defender در ویندوز 8 این اصلاحیه را به اشتباه جزو نرم‌افزارهای مخرب شناسایی می‌کند. شما می‌توانید با اطمینان از هشدار به‌نمایش درآمده توسط این نرم‌افزار صرف‌نظر کرده و به استفاده از اصلاحیه بپردازید.

 

توجه داشته باشید اگر قصد اجرای بازی‌های ویندوز 7 در ویندوز8 نسخه 32 بیتی را دارید ‌باید پوشه‌ بازی‌ها را از ویندوز 7 نسخه 32 بیتی کپی کنید و در صورتی‌که قصد اجرای بازی‌ها در ویندوز 8 نسخه 64 بیت را دارید، ‌باید پوشه‌ بازی‌ها را از ویندوز 7 نسخه 64 بیت کپی کنید.

برگرفته از بیتوته منبع  :  jamejamonline.ir 

 


1- موس را در گوشه بالا یا پایین سمت راست دسکتاپ قرار دهید و از نوار چارمز (Charms Bar) برروی Settings و سپس برروی  Control Panel کلیک کنید.

 

 

 

توجه داشته باشید در ویندوز 8 و ویندوز 8.1 با راست کلیک برروی Start در گوشه چپ و پایین دسکتاپ نیز Control Panel در دسترس خواهد بود. همچنین می‌توانید از کلیدهای ترکیبی "Win + X" برروی کیبورد و سپس فشردن کلید P نیز استفاده نمایید.

 

 

2- با استفاده از یکی از روش‌های زیر وارد Network and Sharing Center شوید:

اگر کنترل پنل در حالت نمایشی Category می‌باشد شبیه به تصویر زیر به Network and Internet -> Network and Sharing Center مراجعه نمایید.

 

 

 



اگر کنترل پنل در حالت نمایشی Icons می‌باشد شبیه به تصویر زیر برروی  Network and Sharing Center کلیک نمایید.

 

 

? نکته‌ ?
برای دسترسی سریع به پنجره  Network and Sharing Center می‌توانید برروی آیکن شبکه در Notification Area (یا همان System Tray) در کنار ساعت ویندوز راست کلیک کرده و برروی Open Network and Sharing Center کلیک کنید.

 

 

 

 

3- در پنجره‌ی Network and Sharing Center شبیه به تصویر زیر برروی Setup a new connection or network کلیک کنید.

 

 

 

4- گزینه Connect to the Internet را انتخاب کرده و برروی Next کلیک نمایید.

 

 

? توجه ?
در این مرحله اگر قبلاً یک یا چند کانکشن (Dial-up و یا هر نوع دیگر) برروی ویندوز شما ایجاد شده باشد پیام زیر را مشاهده خواهید کرد که باید گزینه
No, create a new connection را انتخاب کرده و برروی Next کلیک نمایید.

 

 

 

5- برروی گزینه Dial-up کلیک کنید.

 

 

 

6- در این پنجره در بخش Dial-up phone number شماره تلفن برای اتصال به سرویس دهنده اینترنت، در بخش User name نام کاربری و در بخش Password شناسه‌ی عبوری را که شرکت ارائه دهنده‌ی سرویس اینترنت دیال‌آپ در اختیار شما قرار داده است، وارد نمایید.

? نکته‌ ?
اگر از اینترنت‌های هوشمند برای اتصال دیال‌آپ استفاده می‌کنید معمولاً وارد کردن شماره تلفن سرویس دهنده کافی می‌باشد و باید گزینه‌های یوزرنیم و پسورد را خالی باقی بگذارید.

 

? نکته‌ ?
با انتخاب Show characters پسورد وارد شده به شما نشان داده خواهد شد.

? نکته‌ ?
برای اینکه در آینده نیازی نباشد تا مدام رمز عبور را وارد کنید، گزینه Remember this password را فعال نمایید.

? نکته‌ ?
در بخش Connection name می‌توانید نامی را برای کانکشن خود به دلخواه وارد کنید.

? نکته‌ ?
با فعال‌کردن گزینه Allow other people to use this connection ، تمامی کاربران ویندوز می‌توانند از این کانکشن استفاده نمایند. در صورت تمایل می‌توانید این گزینه را فعال نمایید.

 

 

7- پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، برروی Connect کلیک نمایید.

 

? نکته‌ ?
اگر ارتباط شما با مودم دایل‌آپ و همچنین شرکت ارائه دهنده‌ی خدمات برقرار باشد، پیام You are connected to the internet نشان داده می‌شود. در اینصورت برروی Close کلیک کرده و به مرور صفحات وب بپردازید.

 

? نکته‌ ?
اگر ارتباط شما با مودم دایل‌آپ و یا شرکت ارائه دهنده‌ی خدمات برقرار نباشد، اخطار Connection failed نشان داده می‌شود در اینصورت برروی
Setup the connection anyway و سپس Close کلیک نمایید تا در هر حال کانکشن Dial-up ایجاد شود. در اولین اقدام بررسی کنید که سوکت تلفن به‌درستی به مودم متصل شده باشد.

 

? توجه ?
برای مشاهده تمامی کانکشن‌های ایجاد شده در ویندوز 8 و 8.1 شبیه به تصویر زیر در پنجره Network and Sharing Center در گوشه بالا سمت چپ برروی لینک Change adapter settings کلیک نمایید.

 

 

 

? نکته‌ ?
برای اتصال به کانکشن Dial-up ، برروی آیکن شبکه در Notification Area (یا همان System Tray) در کنار ساعت ویندوز، چپ کلیک نمایید تا کانکشن‌های موجود برای اتصال نشان داده شوند. با کلیک برروی کانکشن مورد نظر و سپس کلیک برروی Connect ، پنجره کانکشن باز می‌شود و می‌توانید به آن متصل شوید.

 


اگر شما هم می‌خواهید تجربه‌ای متفاوت از کار با ویندوز کسب کنید، میتوانید از میانبرهای زیر استفاده کنید. 

 

H+Win: با ترکیب این دو کلید مستقیما به قسمت اشتراک‌گذاری منتقل شوید.
L+Win: در هر قسمتی که باشید با ترکیب این دو کلید ویندوز شما قفل خواهد شد.
R+Win: پنجره‌ی Run باز خواهد شد.
X+Win: دسترسی به قسمت Power. 
D+Win: دسترسی به صفحه‌ی دسکتاپ و یا صفحه استارت.

 I+Win: دسترسی به بخش Setting.
Print Screen+Win: گرفتن عکس از صفحه‌ی نمایش.
Q+Win: جستجوی عمومی در ویندوز.

E+Win: اجرای برنامه‌ی اکسپلورر در محیط دسکتاپ.
 W+Win: جستجو در بخش تنظیمات.
 K+Win: دسترسی بخش دستگاه‌ها.
 F+Win: جستجو در فایل‌ها.
 O+Win: قفل نمودن جهت صفحه.
Ctrl+Alt+Delete دسترسی به بخش Task Manager

قدم اول: به منوی Start رفته و با تایپ CMD محیط Command Prompt را اجرا نمایید. سپس با تایپ عبارت winsat prepop و فشردن کلید Enter، برنامه ارزیابی سخت‌افزار اجرا شده و امتیاز دستگاه شما در یک فایل XML ذخیره خواهد شد. winsat prepop 610x316

 


قدم دوم: سپس Windows Powershel را تحت دسترسی Administrator اجرا نموده و دستور زیر را تایپ و اجرا کنید:

Get-WmiObject -Class Win32_WinSAT

 

 

برنامه شروع به تحلیل نتایج موجود در فایل XML کرده و در نهایت نتیجه را در قالب یک امتیاز برای هر بخش نمایش خواهد داد. get winsat 610x350

 

CPUScore: امتیاز مربوط به پردازنده دستگاه.
D3DScore: امتیاز مربوط به قابلیت‌های سه‌بعدی گرافیک رایانه.
DiskScore: امتیاز مربوط به توان خواندن پی در پی بر روی دیسک سخت موجود در سیستم.
GraphicScore: امتیاز مربوط به قابلیت‌های گرافیک دستگاه.
MemoryScore: امتیاز مربوط به توان و ظرفیت حافظه رایانه.
به همین راحتی. اگر شما بدنبال امتیاز پایه سیستم خود می‌گردید، عدد مورد نظر شما در مقابل عبارت WinSPRLevel قرار گرفته است. این عدد همیشه پایین‌ترین امتیاز اختصاص‌یافته به پنچ گروه سخت‌افزاری فوق‌الذکر می‌باشد.


 

برای این کار ابتدا صفحه وب مورد نظرتان را با مرورگر کروم اجرا کنید و سپس کلید ترکیبی  Ctrl+P را فشار دهید.

انجام این کار پنجره ای به نام Print dialog باز می شود.

حال در قسمت Destination در این پنجره، گزینه «Save As PDF» را انتخاب و روی دکمه Save کلیک کنید. با انجام این کار ذخیره صفحه وب مورد نظر شما در قالب پی دی اف آغاز می شود و می توانید فایل مورد نظر را در هر مکانی از حافظه رایانه که می خواهید،ذخیره کنید.


برای تغییر زبان مرورگر Google Chrome مراحل زیر را انجام دهید:

 

1- مرورگر کروم را اجرا نمایید . در پنجره اصلی مرورگر در گوشه بالا و سمت راست شبیه به تصویر زیر با کلیک برروی آیکن Customize and Control Google Chrome وارد بخش تنظیمات (Settings) کروم شوید.

آموزش تغییر زبان گوگل کروم به فارسی

 

 

2- در انتهای پنجره Settings ، شبیه به تصویر زیر برروی Show advanced settings کلیک نمایید.

آموزش تغییر زبان گوگل کروم به فارسی

 

 

3- بخش Language را بیابید. برروی دکمه‌ی Language and input settings کلیک کنید.

آموزش تغییر زبان گوگل کروم به فارسی

 

 

4- در سمت چپ در صورت وجود داشتن به صورت اتوماتیک کلمه ی               Persianبر روی آن کلیک کرده و در غیر اینصورت برای نمایش کلمه ی ذکر شده برروی Add   کلیک کرده و از منوی ظاهر شده کلمه ی Persian - فارسی را پیدا کرده و روی آن کلیک میکنیم سپس ok را میزنیم و بعد از ظاهر شدن کلمه Persianبرروی آن کلیک کرده و در سمت راست برروی Display Google Chrome in this language  کلیک نمایید.

 

آموزش تغییر زبان گوگل کروم به فارسی

 

5-پیام Please close all Google Chrome windows and relaunch it for this change to take effectنشان داده می‌شود. و در آخر بر روی کلمه ی Doneکلیک نمایید.

 

از مرورگر گوگل کروم خارج شوید (برنامه را ببندید) مجدداً مرورگر کروم را اجرا نمایید. زبان مرورگر فارسی خواهد بود.

 

  • در صورت تمایل برای تغییر مجدد زبان مرورگر گوگل کروم از فارسی به انگلیسی، این آموزش را مطالعه نمایید.

 

آدرس منبع در تصاویر موجود است