سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اکبر پایندان

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از قابلیت های پیش فرض ویندوز 10 این است که مایکروسافت از اتصال اینترنتی شما برای اشتراک گذاری به‌روزرسانی‌ها به سایر کاربران بهره می‌گیرد.به زبان ساده تر کاربران دیگر می توانند به جای سرور مایکروسافت، از سیستم شما برای دریافت بخشی از آپدیت ها استفاده کنند که این کار باعث افزایش سرعت در دریافت آپدیت آنها می شود.
بزرگترین نقص ویندوز 10 را غیر فعال کنید + آموزش تصویری
اما این قابلیت برای کاربران ویندوز 10 که از اینترنت محدود استفاده می کنند یک مشکل بزرگ بوده که باعث می شود حجم اینترنت آن ها بدون آنکه متوجه این موضوع شوند سریع به اتمام برسد، حالا برای غیرفعال کردن این قابلیت مراحل زیر را دنبال کنید:
 
1- در منوی استارت عبارت Windows Updates settings را جستجو کرده و روی آن کلیک کنید.
 
بزرگترین نقص ویندوز 10 را غیر فعال کنید + آموزش تصویری
 
2- حالا به قسمت Windows Update رفته و سپس گزینه Advanced Options را انتخاب کنید.
 
بزرگترین نقص ویندوز 10 را غیر فعال کنید + آموزش تصویری
 
3- در بخش Choose how updates are installed گزینه ی Choose how updates are delivered را انتخاب کنید.
 
بزرگترین نقص ویندوز 10 را غیر فعال کنید + آموزش تصویری
 
4.حالت بخش Updates From More Than One Place را بر روی Off قرار دهید.
بزرگترین نقص ویندوز 10 را غیر فعال کنید + آموزش تصویری
پس از انجام مراحل بالا، قابلیت Windows Update Delivery Optimization در رایانه شما غیر فعال شده و دیگر در بارگزاری و دریافت آپدیت ها با دیگر کاربران مشترک نخواهید شد.
منبع : yjc.ir

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کاربران می توانند با استفاده از این برنامه وضعیت سی پی یو، رم ، پردازنده و ... را تحت نظر داشته باشد. این نرم افزار می تواند برای افرادی که با مشکل کندی سرعت مواجه هستند بسیار مفید باشد، از آن جایی که آن ها می توانند با استفاده از این برنامه متوجه شوند چه نرم افزارهایی بیشتری مصرف را دارند.

از جمله ویژگی های اصلی این نرم افزار می توان به نمایش اطلاعات کامل درباره مصرف هر قطعه سخت افزاری، رابط کاربری ساده و زیبا و... اشاره کرد.

نمایش اطلاعات تلفن همراه با CPU X +دانلود

 

نمایش اطلاعات تلفن همراه با CPU X +دانلود




• دانلود و مشخصات فایل


 • حجم: 2.88 مگابایت 
 • نسخه: 1.27 
 • اجرا در: اندروید 4.1 و بالاتر


منبع : yjc.ir

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیش از فعال‌کردن کورتانا، باید تنظیمات مربوط به حریم خصوصی خود را در بخش "Speech, Inking&Typing” فعال کنید.به‌علاوه، این دستیار صوتی نیاز دارد تا به مکان زندگی شما دسترسی داشته باشد.

نحوه کار:
کافی است به منوی تنیظیمات ویندوز 10 دستگاه خود وارد شده و سپس از سربرگ Location، وضعیت "Location" را در حالت روشن یا On قرار دهید. اگر مایل نیستید تا کورتانا به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد، احتمالا کورتانای فعلی مناسب‌تان نیست. باید خاطر نشان سازیم که اگر قصد استفاده از کورتانا را ندارید، تنها غیرفعال کردن آن از طریق تنظیمات خود این برنامه کافی نیست؛ باید اجازه دسترسی ویندوز 10 به محل زندگی و هم‌چنین اطلاعات شخصی‌تان را لغو نمایید.

کورتانا چه‌کارهایی می‌تواند انجام دهد؟

دستیار صوتی مایکروسافت، یک منشی همه‌کاره بوده و می‌تواند نتایج مسابقات ورزشی، آب‌ و هوا و اخبار را به‌اطلاع شما برساند. هم‌چنین کورتانا می‌تواند به مسیریابی پرداخته یا کارهای‌تان را به شما یادآوری نماید. برای دسترسی به کورتانا، کافی است بر روی عبارت جستجو در تسک‌بار کلیک نمایید.

می‌توانید این نوار را به‌میل خود،تنظیم کنید.ximg_55bea2b12ff27.png.pagespeed.icدستیار صوتی مایکروسافت را می‌توانید با گفتن "Hey Cortana" فعال نمایید. با گفتن این جمله، کورتانا منتظر دستور صوتی بعدی شما می‌ماند. هم‌چنین می‌توانید برای این دستیار صوتی تعریف کنید که فقط به صدای شما پاسخ دهد (برای آن، باید صدای خود را به کورتانا آموزش دهید)؛ یا هرفردی که این جمله را بگوید، بتواند کورتانا را فعال نماید.

اگر قبلا کورتانا را فعال کرده و سپس آن را مخفی نموده‌اید، امکان استفاده از دستیار صوتی مایکروسافت هم‌چنان برای شما وجود دارد. برای مثال، ما برروی این نوار کلیک کرده و سپس کورتانا، اطلاعاتی متناسب با علاقه و رفتارهای‌مان نشان می‌دهد. به‌علاوه، این امکان برای شما فراهم شده تا از کورتانا سوال‌‎های خود را بپرسید.

می‌توانید با کلیک برروی آیکون دفترچه Notebook در کورتانا، اطلاعاتی را که می‌خواهید این دستیار صوتی به شما نشان دهد، پیکربندی کنید.امکان تغییر نام شما و نحوه‌ی تلفظ آن در کورتانا وجود دارد. همچنین می‌توانید مکان‌های موردعلاقه خود نظیر خانه، اداره‌ای که در آن کار می‌کنید و … را نیز تغییر دهید.

اگر به ظاهر دستیار صوتی مایکروسافت دقیق شوید، احتمالا به‌یاد "Google Now" خواهید افتاد؛ به‌این خاطر که اطلاعات شما در چندین کارت به نمایش درمی‌‎آید. کارت‌ها به دوازده گروه عمده تقسیم می‌شوند. می‌توانید کارت‌ مربوط به هردسته را غیرفعال نمایید. به‌علاوه، امکان غیرفعال کردن راهنمایی‌های کورتانا برای هر کارت در تنظیمات آن فراهم شده است.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، کورتانا می‌تواند کارهای‌تان را به شما یادآوری نماید. این یادآوری‌ها می‌توانند براساس زمان، مکان و شخص مرتب شوند.همچنین اگر ایده‌های بیشتری برای کورتانا در نظر دارید، می‌توانید از طریق بخش "بازخورد" این دستیار صوتی، آن‌ها را به تیم توسعه کورتانا اطلاع دهید. در ادامه این مطلب، پیرامون تنظیماتی که در کورتانا می‌توانید انجام دهید، بحث خواهیم کرد.

کورتانا را در ویندوز 10 راه اندازی کنید +آموزش



تنظیمات کورتانا
تنظیمات عمومی کورتانا از تب "Notebook" قابل دسترسی است. اولین موردی که در تنظیمات می‌توانید پیکربندی نمایید، فعال یا غیرفعال بودن این دستیار صوتی است. غیرفعال کردن کورتانا، امکان دسترسی مایکروسافت به حریم شخصی و سوء استفاده احتمالی آن را مسدود نخواهد کرد. 

بدین منظور باید مشابه با آنچه که در ابتدای مقاله گفتیم، دسترسی به محل زندگی و حریم خصوصی خود را غیرفعال نمایید. هم‌چنین با غیرفعال کردن کورتانا، می‌توانید در مورد آنچه که از شما در سرورهای ابری مایکروسافت ذخیره شده است، تصمیم‌ بگیرید. برای انجام آن، برروی عبارت Manage What Cortana Knows About me in the Cloud کلیک کنید.

همان‌طور که در قسمت قبلی اشاره کردیم، کورتانا کمی به Google Now سیستم‌عامل اندروید شباهت دارد. برای تکمیل این مشابهت‌ها، مایکروسافت قابلیتی را در دستیار صوتی ویندوز 10 خود قرار داده که به کمک آن می‌توانید اطلاعات مربوط به پروازها را پیگیری کنید. هرچند وقت یک‌بار، کورتانا پیام‎‌هایی نظیر "صبح بخیر”، "چیزی می‌خواهی؟”، "ازم انتظار داری چه کاری انجام بدم؟” و … را به کاربر نشان می‌دهد که برای فعال کردن آن باید در تنظیمات، قابلیت Taskbar tidbits را روشن نمایید.

با استفاده از دیگر گزینه‌ها در بخش تنظیمات، می‌توانید موارد مرتبط با Bing Safe Search و حریم شخصی خود را تغییر دهید.

کورتانا را در ویندوز 10 راه اندازی کنید +آموزش



جمع‌بندی

به‌نظر می‌رسد دستیار صوتی کورتانا برای سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت، یک تغییر پارادیم (الگو و سرمشق) باشد. مایکروسافت اکنون می‌تواند به کمک کورتانا، شانه به شانه "Siri" اپل و "Google Now" رقابت نماید. تغییری که به‌مرور زمان، کاربران با آن ارتباط برقرار خواهند کرد و هنوز با انطباق کاربران و کورتانا، فاصله زیادی داریم.

گذشت زمان فقط می‌تواند به این سوال پاسخ دهد که آیا کورتانا می‌تواند شکاف و خلاء موجود بین لمس و استفاده از ابزار سنتی نظیر ماوس را پرنماید یا خیر. آنچه که در حال حاضر از این دستیار صوتی می‌بینم، موفقیتی است که احتمالا فاصله چندانی با کورتانای مایکروسافت ندارد. 

 

 

منبع : yjc.ir


به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کاربران تلفن همراه می توانند با استفاده از برنامه Data Counter Widget به راحتی به مقدار مصرف تلفن همراه خود دسترسی داشته و میزان مصرف دستگاهشان را تحت نظر داشته باشند.

این نرم افزار مقدار مصرف اینترنت تلفن همراه شما را تحت نظر قرار می دهد و می تواند به شما کمک کند تا از پهنای باند استفاده شده در دستگاهتان با خبر شوید.

از ویژگی های اصلی این برنامه می توان به پشتیبانی از چندین زبان مختلف، نظارت کامل بر ترافیک اینترنت و رابط کاربری شیک و زیبا اشاره کرد.


نرم افزار اندازه گیری مصرف اینترنت تلفن همراه +دانلود

 

• دانلود و مشخصات فایل


 • حجم: 651 کیلوبایت 
 • نسخه: 2.0.4 
 • اجرا در: اندروید 4.4 و بالاتر



منبع : yjc.ir

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این بازی شما می توانید از ساخت روستایی کوچک با مزارع کار خود را آغاز کنید و در نهایت شهری بزرگ با کارخانه هایی عظیم بنا کنید. 

کاربران می توانند با ساخت مزارع و تولید محصولات آن ها را به شهرهای خود و به کارخانه ها انتقال دهند و در نهایت محصولاتی با ارزش تر و گران قیمت تر تولید کنند.

از امکانات بی نظیر این بازی می توان به ساختمان های مختلف و متنوع، شخصیت های جذاب و جالب، کنترل آسان و ساده، انیمیشین های بی نظیر و ... اشاره کرد.

 

بازی مدیریت و ساخت شهر Township +دانلود

 

بازی مدیریت و ساخت شهر Township +دانلود


 

 


 


• دانلود و مشخصات فایل


 • حجم: 13.2 مگابایت 
 • نسخه: 2.9 
 • اجرا در: اندروید 4.4 و بالاتر


منبع : yjc.ir

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، zapya یکی از محبوب ترین برنامه هایی است که برای اشتراک فایل بین دو اسمارت فون ساخته و ارائه شده است که با استفاده از zapya می توانید فایل ها را از طریق شبکه ی بی سیم وایرلس و با سرعت 2 مگابیت بر ثانیه انتقال دهید.اما جالب است بدانید که نسخه کامپیوتری این برنامه نیز وجود دارد و شما به سادگی می توانید فایل های خود را از طریق وایرلس، بین لپ تاپ و گوشی انتقال دهید.
 
فایل هایتان را بین گوشی و لپ تاپ انتقال دهید + آموزش تصویری
آموزش اتصال گوشی و لپ تاپ در برنامه zapya:

ابتدا نسخه کامپیوتری Zapya را بر روی لپ تاپ خود نصب و اجرا کنید، سپس در قسمت بالای برنامه (مانند تصویر زیر) یک نام Name و رمز عبور PWD به شما اختصاص داده می شود که برای اتصال به موبایل به آن ها نیاز داریم.

فایل هایتان را بین گوشی و لپ تاپ انتقال دهید + آموزش تصویری
پس از نصب نسخه کامپیوتری Zapya، نسخه موبایل این برنامه را نیز بر روی گوشی خود نصب و اجرا کنید ، حالا در قسمت پایین برنامه ی zapya یک دکمه آبی رنگ وجود دارد که برای اتصال نیاز است آن را لمس کنید.
 
فایل هایتان را بین گوشی و لپ تاپ انتقال دهید + آموزش تصویری

در ادامه گزینه search and join را نیز لمس کنید تا برنامه کاربران اطراف را جستجو کند.
 
فایل هایتان را بین گوشی و لپ تاپ انتقال دهید + آموزش تصویری
 
پس از اینکه برنامه کامپیوتر شما را پیدا کرد، آیکن آن را لمس کنید.
 
فایل هایتان را بین گوشی و لپ تاپ انتقال دهید + آموزش تصویری
اکنون پسوردی را که در نسخه کامپیوتر برنامه (PWD) به شما اختصاص داده شده بود را در این مرحله وارد کنید.
 
فایل هایتان را بین گوشی و لپ تاپ انتقال دهید + آموزش تصویری
 
سپس منتظر بمانید تا گوشی و لپ تاپ به یکدیگر متصل شوند.
 
فایل هایتان را بین گوشی و لپ تاپ انتقال دهید + آموزش تصویری
 
پس از گذشت چند لحظه لپ تاپ و گوشی شما به یکدیگر متصل می شود و شما می توانید اقدام به انتقال فایل کنید.
فایل هایتان را بین گوشی و لپ تاپ انتقال دهید + آموزش تصویری




منبع : yjc.ir

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در میان دنیای بازی های رایانه ای که جستجو کنیم و به سبک های متفاوت بازی های رایانه ای بنگریم ، خواهیم دید که بازی هایی با سبک ماشین سواری و مسابقه اتومبیلرانی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است که این سبک به عنوان یکی از پرطرفدار ترین سبک های بازی های رایانه ای می باشد.

این بازی آخرشه، از دست ندین! + دانلود

از دلایلی که ان سبک خاص را از دیگر سبک های بازی های رایانه ای متمایز می کند جذابیت بالا ، سرگرم کننده بودن ، ایجاد حس رقابت ، گرافیک بالا و دیگر عواملی می باشد که هر یک نقش زیادی در متمایز کردن این سبک با دیگر سبک های بازی های رایانه ای را دارا می باشند.

این بازی آخرشه، از دست ندین! + دانلود

 Driving Speed Pro 1.0 یکی از این نوع بازی ها می باشد که در سال 2010 منتشر شد و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داد، در این بازی شما با انتخاب مدل های مختلفی از اتومبیل های زیبا و شبیه سازی شده به اتومبیل های واقعی در رالی ها یا مسابقات اتومبیلرانی شرکت می کنید که هر یک از این مسابقات از هیجان و جذابیت زیادی برخوردار است و می تواند سرگرمی بسیار مناسبی برای اوقات فراغت شما به ارمغان آورد.


حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی:
Windows XP/Vista/7
DirectX 9
1.5 GHz
256 MB RAM
 تصاویر در حال اجرای بازی  :

این بازی آخرشه، از دست ندین! + دانلود

این بازی آخرشه، از دست ندین! + دانلود

این بازی آخرشه، از دست ندین! + دانلود

برای دانلود قسمت اول بازی به کادر زیر مراجعه کنید.

 • دانلود و مشخصات فایل


حجم: 95 مگابایت
 نسخه: کامپیوتر
نوع فایل: فشرده
  :امتیاز

 

برای دانلود قسمت دوم بازی به کادر زیر مراجعه کنید.

 • دانلود و مشخصات فایل


حجم: 18 مگابایت
 نسخه: کامپیوتر
نوع فایل: فشرده
  :امتیاز


 




از این بازی فوق العاده زیبا نهایت لذت را ببرید  .





منبع : yjc.ir

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حال حاضر میتوان با اطمینان گفت نرم افزار WinRAR بهترین و معروف ترین نرم افزار فشرده ساز در جهان است. توانایی این نرم افزار در فشرده سازی فایل های مختلف بارزترین قابلیت WinRAR است. اما ما در این ترفند قصد داریم روشی را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید فشرده سازی این برنامه را تا حدی زیادتر بهبود ببخشید.


با این ترفند حجم فایل را کاهش دهید.
روش کار:
ابتدا بر روی فایل یا فولدر مورد نظر که قصد فشرده سازی آن را دارید، راست کلیک کرده و Add to archives را انتخاب کنید.
در پنجره باز شده، گزینه Compression method را بر روی Best قرار دهید.
سپس  به تب Advance بروید و بر روی دکمه Compression کلیک کنید.
در پنجره باز شده در قسمت Text compression گزینه Force را انتخاب کنید و مقدار Prediction order را بر روی 63 و مقدار Memory to use, MB را بر روی 128 قرار دهید.
در پایان پنجره را OK کرده و در پتجره قبلی باز شده، با فشردن OK عملیات فشرده سازی را آغاز کنید.
با این ترفند حجم فایل را کاهش دهید.



منبع : yjc.ir

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ FTP یکی از قدیمی ترین پروتکل های اینترنت است که هنوز هم کاربرد زیادی دارد و در سال 1970 توسعه یافت.


از کارایی ftp مطلع شوید///کار نشود

 

FTP از حروف اول کلمات File Transfer Protocol تشکیل شده است و به عبارتی سرنام آن سه کلمه است که به طور اختصار از اصطلاح ftp استفاده می شود. همانطور که از نام آن می شود فهمید، از آن برای تبادل فایل بین حساب های مختلف یک رایانه، بین یک حساب و یک رایانه شخصی و یا برای دسترسی آنلاین به بایگانی نرم افزار ها در یک شبکه استفاده می شود.

در زبان اینترنت، FTP اشاره به پروتکل شبکه، برای انتقال فایل از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر دارد و از TCP شبکه کامپیوتر یا اینترنت استفاده می کند یعنی FTP نشان دهنده قابلیت های شبکه است و آن را قادر می سازد که کاربران فایلهای خود را آپلود نمایند (فایل های متنی ساده، تصاویر، فایل های چند رسانه ای، و غیره) از طریق رایانه های شخصی به هاست خود دسترسی داشته باشند با استفاده از نرم افزارهای مخصوص (file zilla,smart ftp,cute ftp,…) فایل خود را ویرایش، حذف و یا آپلود و دانلود نمایند.


از کارایی ftp مطلع شوید
کاربرد FTP چیست؟
شایع ترین استفاده از FTP برای اهداف انتقال داده ها است. همچنین از بزرگترین اهداف آن ارتباط رایانه های شخصی کاربران برای انتقال، ویرایش، حذف و… برای وب سایتهای خود می باشد و این امر با استفاده از پارامترهای اتصال کامپیوتر به سرور میسر است. با استفاده از FTP می توان یک صفحه وب را ایجاد کرد و از طریق یک ویرایشگر متن آن را به صورت آنلاین مشاهده و تغییر داد. از طریق یک سرویس گیرنده FTP کاربران می توانند فایل های هاست خود را که در آن حساب دارند انتقال دهید و همچنین می توانید در زمان خاصی فایل خود را آپلود نمایید.

از کارایی ftp مطلع شوید

امنیت در FTP
اکثر سرویس دهندگان FTP از روش خاصی برای رمز نگاری اطلاعات خود استفاده نمی کنند و در زمان ورود به  FTP سرویس گیرنده به سرویس دهنده اطلاعات مربوط به نام کاربری و رمز عبور به صورت متن معمولی در شبکه ارسال می گردد که در این میان افرادی که دارای نرم افزارهای packet sniffer هستند بین سرویس گیرنده و سرویس دهنده قرار گرفته و به راحتی نام کاربری  رمز عبور FTP شما را سرقت می کنند به همین منظور می بایست برای حفاظت بیشتر IPsecs را رمز گذاری نمایید تا دسترسی به اطلاعات FTP برای هکرها را گرفت.

از کارایی ftp مطلع شوید///کار نشود

FTP چگونه کار می کند؟
برای استفاده از FTP باید به اینترنت دسترسی داشته باشید. همچنین نیاز به هاست دارید و پس از آن باید در کنترل پنل هاست خود یک حساب FTP ایجاد کنید تا بتوانید به آن دسترسی داشته باشید. از ویژگی های خوب FTP این است که شما می توانید با چند حساب مجزا وارد FTP خود شوید و آن را مدیریت کنید.
سرویس FTP از طریق یک پروتکل شبکه TCP ارائه شده است و کاربر با اتصال به FTP نیاز خود را از کلاینت FTP به سرور FTP ارسال می کند. اطلاعات مورد نیاز شامل یک میزبان FTP، حساب FTP (نام کاربری و رمز عبور) و یک پورت FTP می باشد.
از کارایی ftp مطلع شوید

برای اتصال به FTP باید در آدرس بار خود ftp:// و نام سایت خود را وارد نمایید (به عنوان مثال ftp://navid safari.com) همچنین به جای نام دامنه می توانید IP سرور خود را وارد نمایید.بعد از وارد کردن آدرس FTP خود نام کاربری و رمز عبور حساب FTP شما پرسیده می شود که در صورت ایجاد یک حساب در پنل هاست می توانید به حساب FTP خود دسترسی داشته باشید.

نکته: برای اتصال به FTP با استفاده از نرم افزارهای گفته شده نیاز به پورت FTP نیز دارید که به طور پیش فرض پورت 21 می باشد ولی می توان آن را در سرور به پورت دیگری تغییر داد که اطلاعات مربوط به FTP هاست توسط هاستینگ برای شما ارسال می شود.
از کارایی ftp مطلع شوید///کار نشود



منبع : yjc.ir

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در جهان واحدهای بسیار زیادی برای اندازه گیری و شمارش وجود دارد، به همین دلیل گاه لازم می شود تا این واحدها را به یکدیگر تبدیل کنیم.

کاربران می توانند با استفاده از نرم افزار Multi Converter به راحتی واحدهای مختلف، پولی، اندازه گیری و... را به یکدیگر تبدیل کنند.

از ویژگی های اصلی این برنامه می توان به امکان دسترسی به بیش از 60 واحد پولی برای تبدیل، رابط کاربری جالب و ساده و امکانات بسیار دیگر اشاره کرد.

تبدیل واحدها با Multi Converter +دانلود


تبدیل واحدها با Multi Converter +دانلود

• دانلود و مشخصات فایل


 • حجم: 1.8 مگابایت 
 • نسخه: 2.8.5 
 • اجرا در: اندروید 4.4 و بالاتر



منبع : yjc.ir