سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اکبر پایندان

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،پس از شرکت گوگل،مایکروسافت هم با طراحی برنامه "Translator" یا  "مترجم" با Google translator وارد رقابت شدند.

مترجم مایکروسافت یا "Microsoft translator" برنامه جدیدی است که توسط غول های نرم افزاری برای کاربران اندروید و iOS طراحی شده است.این نرم افزار کلیه گوشی ها و تبلت های iOS و اندروید را پشتیبانی می کند و نیز برای پوشیدنی های این دو سیستم عامل قابل استفاده است.
کاربران از طریق این نرم افزار می توانند هم از طریق تایپ و هم از طریق خواندن، کلمات و یا عبارات مورد نظر خود را ترجمه کنند. کاربران پس از خواندن متن برای نرم افزار می توانند متن تایپ شده را بر روی صفحه نمایش خود ببینند و سپس نرم افزار آنچه را که تایپ کرده اند برای آن ها می خواند.
مترجم مایکروسافت 50 زبان مختلف را ترجمه می کند که از میان آن ها می توان به انگلیسی، چینی، فرانسه، عبرانی، ایتالیایی، ژاپنی، اسپانیایی و روسی اشاره کرد.
مترجم مایکروسافت با

پیش از این مایکروسافت مترجم خود را از طریق وب سایت Bing و نیز برنامه های سیستم عامل ویندوزفون و نرم افزار دسکتاپ ویندوز 10 طراحی کرده بود، ولی برای اولین بار است که این نرم افزار برای سیستم عامل های اندروید و iOS طراحی شده است.این شرکت نیز تصمیم به طراحی مترجم Skype برای این نرم افزار دارد.
مایکروسافت با طراحی این برنامه به رقابت با گول پرداخت. مترجم گوگل از یک نظر نسبت به مایکروسافت برتری دارد،بدین ترتیب که به شما این امکان را می دهد تا از طریق دوربین دستگاه خود از یک متن عکس بگیرید و سپس آن متن را به طور خودکار به زبان دلخواه شما ترجمه می کند.
یکی از ضعف های مترجم گوگل در برابر مترجم مایکروسافت این است که گوگل تنها قابلیت ترجمه 27 زبان دنیا را دارد و نسخه ای برای اجرا در سیستم عامل های اندروید ندارد.
مترجم مایکروسافت مزایای زیادی برای کاربران ساعت های هوشمند ایجاد کرده است،کاربران اپل واتچ می توانند مستقیما با خواندن یک متن برای ساعت های هوشمند خود همان لحظه ترجمه متن خود را به 50 زبان زنده دنیا دریافت کنند.
مترجم مایکروسافت با

گفتنی است،این نرم افزار ترجمه مورد نظر شما را با تلفظ درست از طریق ساعت های هوشمندتان می خواند.




منبع : yjc.ir