سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اکبر پایندان

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صاحبان سایت ها و نویسنده های بلاگ ها همیشه علاقه دارند که مطالب سایت و بلاگشان در صفحه نخست موتور های جستجو به نمایش در بیاید. برای این امر، کارهای زیادی می توان انجام داد که یکی از آن ها افزایش ترافیک سایت است. راه های زیادی برای افزایش ترافیک یا بازدید از وب سایت وجود دارد. مادامی که شما مطالب جذاب و اصلی (کپی نشده) در سایتتان قرار می دهید، شاهد افزایش ترافیک در سایت خود خواهید بود. اگر می خواهید به این روند سرعت ببخشید، کار های زیاد و در عین حال ساده ای را می توانید انجام دهید.


صاحبین سایت ها و وبلاگ ها بخوانند

 طریقه نوشتن مطالب

تیتر های مناسب بزنید
اولین نکته ای که بازدید کنندگان سایت با آن رو به رو می شوند و آن ها را مجاب به خواندن مطلب می کند، تیتر استفاده شده برای آن است. اکثر بازدید کنندگان بعد از خواندن یک مطلب، آن را در جوامع مجازی به اشتراک می گذارند که این کار همراه با تیتر خواهد بود. یک تیتر مناسب تاثیر بسزایی در جلب نظر افراد دارد.


صاحبین سایت ها و وبلاگ ها بخوانند

متن های خود را غنی و قوی بنویسید
متن با کیفیت بالا نتیجه بهتری در جستجو ها خواهند داشت. مطمئن شوید مطالبی که می نویسید، نیاز های خوانندگان را برطرف می کند و این دقیقا همان چیزی است که بازدید کنندگان به دنبالش می باشند. این کار بیشترین تاثیر را در افزایش ترافیک سایت شما خواهد داشت. مطالبی بگذارید که در سایت های دیگر نمی توانند پیدا کنند یا حداقل در سایت های دیگر با کیفیت پایین تری توضیح داده شده اند. 

هرگر از سایت های دیگر کپی برداری نکنید
الگوریتم موتور جستجوی گوگل به شدت پیشرفت کرده و به سرعت مطالب کپی شده را تسخیص داده به آنها امتیاز کمتری می دهد و آن ها را در نتایج پایین تر جستجو قرار می دهد.
صاحبین سایت ها و وبلاگ ها بخوانند

مطالب قابل اشتراک بنویسید
در جوامع مجازی، مطلب قابل اشتراک پادشاهی می کند. مطالب شما بهتر است به سادگی قابل پخش و اشتراک گذاری در جوامع مجازی باشد تا خوانندگان شما بتوانند مطالب شما را پخش کنند. مطالب خوب شمال یک تیتر جذب کننده و تصاویر جالب  می باشند. همه اینها کنار هم تشکیل یک مطلب بسیار زیبا و جذاب را می دهند که به سادگی در اینترنت به اشتراک گذاشته می شوند.
صاحبین سایت ها و وبلاگ ها بخوانند
به طور مستمر مطالب سایت خود را به روز رسانی کنید 
بلاگ و یا سایت شما موفق تر خواهد بود، اگر به صورت یکنواخت در آن مطلب بگذارید. برای مثال، در هفته حداقل 6 پست جدید بگذارید و همان طور که در بالا اشاره شد، از کپی برداری مطالب بپرهیزید. همچنین تصمیم بگیرید که بلاگ یا سایت شما در چه مواردی می خواهد اطلاع رسانی کند. از ارسال اسپم پرهیز کنید.

لینک های مفید و درست بزنید 
ساختن لینک بسیار مهم است. این فرایند ساخت لینک است که بازدید کنندگان از یک مطلب را به مطالب دیگر و مرتبط با همان پست هدایت می کند و موتور های جستجوگر لینک های داخلی سایت ها را شمارش کرده و به آنها امتیاز می دهند.در مورد لینک زدن نکات ساده ای را می خواهیم بیان کنیم.
صاحبین سایت ها و وبلاگ ها بخوانند
 
- تبادل لینک با سایت های دیگر که مطالبی نزدیک و مرتبط به مطالب شما دارند
 این کار ترافیک بیشتری برای شما جذب می کند. این فرایند همان طور که از نامش بر می آید، تبادل لینک نام دارد. سعی کنید با سایت هایی که رتبه بالاتری در گوگل دارند تبادل لینک کنید.
 - Back-Link بزنید 
هر چه تعداد سایت هایی که مطالب شمارا معرفی می کنند بیشتر باشد، گوگل شما را در نتایج بالاتری نشان خواهد داد. اما نکته Back-Link در این است که باید در صفحات و سایت هایی که مطالبشان به مطالب شما نزدیک و مربوط است لینک بگذارید. مانند فروم یا انجمن های تخصصی با رتبه بالا، سایت های خبری معتبر و...
 -با شرکت هایی که مطالب شایت شما به فعالیت های آنها ارتباط دارد تماس بگیرید و از آن ها درخواست کنید Link شما را در سایتشان قرار دهند.
RSS بسازید 
RSS به خوانندگان شما این امکان را می دهد که به سادگی به مطالب جدید و قدیم سایت شما دسترسی داشته باشند.الگوریتم موتور گوگل به سایت هایی که RSS دارند امتیاز زیادی می دهد.
به مطالب قبلی خود لینک بزنید
حتما مطالب جدید را به مطالب مرتبط قبلی  لینک بزنید. این کار باعث می شود بازدید کنندگان، مطالب جالبی در سایت پیدا کنند و زمان بیشتری در سایت بمانند. هرچه تعداد لینک های داخلی شما بیشتر باشد، امتیاز بیشتری در گوگل کسب خواهید کرد.

مطالب خود را دسته بندی کنید
یک سایت مرتب که مطالب آن دسته بندی شده است، برای بازدیدکنندگان مفید تر خواهد بود. همچنین آن ها به سادگی می توانند به مطالب مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. یک سایت مرتب و منظم بسیار خوشایند تر از یک سایت با مطالب در هم ریخته می باشد و بازدیدکنندگان را زمان بیشتری در خود نگه می دارند.
صاحبین سایت ها و وبلاگ ها بخوانند

بحث آزاد برگزار کنید
چه کسی از بحث خوشش نمی آید؟ مباحث آنلاین، مکان های شناخته شده ای هستند که خوانندگان با یکدیگر بحث و گفتگو می کنند. مانند:
برگزاری کلاس های آموزشی رایگان برای سمینارها
پیشنهاد ورود رایگان به قرعه کسی سایت
امکان دانلود رایگان
پیشنهاد ارائه بعضی از سرویس های آنلاین به صورت رایگان و……
صاحبین سایت ها و وبلاگ ها بخوانند

در این گزارش ما به معرفی چند روش مقدماتی اما با ارزش برای افزایش ترافیک سایت شما پرداختیم. در گزارش های آینده مباحث دیگری را مانند چگونگی تبلیغات سایت،  فعالیت در جوامع مجازی و قاپیدن چشم بازدید کنندگان بررسی خواهیم کرد.


منبع : yjc.ir