سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اکبر پایندان

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگارانجوان؛ معمولا در آفیس این مشکل وجود دارد که پس از کپی کردن یک متن، با درهم‌ ریختگی فرمت‌ها و متون مواجه می شویم و تصحیح آن زمان‌بر خواهد بود. در آفیس 2007 اگر این ترفند کوچک را ندانید، باز هم همانند آفیس‌های قدیم به این مشکل برمی خورید و وقت‌تان را هدر می دهید، در صورتی که با این ترفند کوچک و نه‌چندان پنهان، می توان خیلی سریع کار را راه انداخت.
 
جلوگیری از بهم ریختگی مطالب در word2007

همان طور که می دانید، وقتی یک متن را در جایی انتخاب و کپی می کنید، در مقصد همواره حالت‌های مختلفی وجود دارد که آن متن را قرار داد؛ متن خام، متن با فرمت‌دهی مبدا، متن با فرمت‌دهی مقصد، فقط فرمت‌دهی و ...
حالا می توان بدون این که متن را قرارداد، ابتدا یک پیش‌نمایش از آن دید و بهترین گزینه را انتخاب کرد!
 
برای این کار:
ابتدا، متن مورد نظر را انتخاب نموده و با کمک کلیدهای ترکیبی Ctrl+C آن را کپی کنید.
حالا به برنامه آفیسی که می خواهید این متن را در آن کپی کنید بروید و به‌جای استفاده از Ctrl+V از تب Home روی فلش رو به‌ پایین Paste کلیک کنید تا یک منو با گزینه‌های متعدد به‌شما نشان داده شود.
با بردن ماوس روی هر گزینه، می توانید یک نمونه پیش‌نمایشی از متنی که قرار است در محل کپی شود ببینید. برای انتخاب یک بار کلیک کافی است.
در آفیس 2007، این منو به کلیک راست اضافه شده و نیازی به انتخاب از طریق منو ندارید و با کلیک راست می توانید این گزینه‌ها را انتخاب کنید.





منبع : yjc.ir