سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اکبر پایندان

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران، در این روش شما ابتدا فایل هایی که قصد دارید مخفی شوند را فشرده کرده و سپس فایل فشرده شده را به یک فایل تصویری می چسبانید.به این ترتیب اطلاعات محرمانه شما در دل یک عکس مخفی می شوند و زمانی که کسی بر روی عکس کلیک کند تنها تصویر را مشاهده می کند و متوجه فایل های مخفی نخواهد شد. البته توجه داشته باشید که نباید حجم فایل های مخفی شده زیاد باشد چون در اینصورت ممکن است دیگران به دلیل حجم غیر معمول فایل به آن شک کنند.
 

طریقه پنهان کردن یک عکس 

1- عکس و فایل هایی که میخواهید آنها را مخفی کنید در دسکتاپ یا هر مکان دیگر قرار دهید.حال فایل هایی که قصد دارید مخفی شوند را توسط نرم افزار winrar فشرده کنید. 
 
hidden///در حال کار


2- فایلی که می خواهید مخفی شود را انتخاب کرده و فشرده کنید و نامی دلخواه برای آن بگذارید. البته شما باید مطمئن باشید که یک برنامه فشرده ساز مانند: Win Zip or Zip Genius و یا 7Zip را در سیستم خود نصب کرده باشید چرا که در غیر اینصورت نمی توانید فایل را فشرده کنید.
 
 hidden///در حال کار

hidden///در حال کار
3- حال برای اتصال فایل فشرده شده به تصویر ابتدا کلید های Win + R را بزنید تا پنجره Run برای شما باز شود و سپس در آن CMD را تایپ کنید.
 
hidden///در حال کار

4- با این کار پنجره خط فرمان باز می شود.برای اینکه به درایو ریشه برویم دستور CD Desktop را وارد نموده و کلید Enter را بزنید.
 
 hidden///در حال کار

5- حال دستور  زیر را تایپ کنید.

copy /b Baby.jpg + Music.rar Fenjon.jpg



 
hidden///در حال کار


6- توجه داشته باشید بین حرف copy فاصله می باشد.

با فاصله نام عکس را  به همراه پسوند jpg  بنویسید.سپس از روی صفحه کلید + را می زنید و سپس نام فایلی که می خواهید مخفی شود را بنویسید و یک نام برای فایل جدید خود قرار دهید.فقط توجه داشته باشید نام خروجی باید با پسوند jpg باشد و در آخر Enter  را بزنید،با این کار  یک فایل جدید ساخته می شود و در Desktop نمایش داده می شود..3


hidden///در حال کار

7- حال می توانید موارد اضافی را پاک کنید. دیگر نیازی به باقی فایل ها ندارید.
hidden///در حال کار




بعد از انجام تمام این کارها شاید سوال شما هم باشد که چگونه  فایل هایی را که مخفی کرده ایم را باز کنیم ؟!برای اینکار کافیست برنامه Winrar یا هر برنامه فشرده ساز دیگری را باز کرده و به محل فایل رفته و روی فایل مورد نظر دابل کلیک کنید.




منبع : yjc.ir