سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اکبر پایندان

 

ie10

 

 

مایکروسافت 20 سالی می شود مرورگر Internet Explorer برای ویندوز ساخته است. اما به نظر می رسد این شرکت قصد دارد پس از 20 سال جایگزینی برای مرورگر Internet Explorer قرار دهد. به گزارش سایت Zdnet مایکروسافت برنامه دیگری نیز برای ویندوز 10 دارد و آن مرورگری با اسم رمز Spartan است.

باتوجه به گزارش چند منبع این مرورگر بیشتر شبیه دو مرورگر پرطرفدار فایرفاکس و کروم که در طول دو دهه اخیر به رقیبی بزرگ برای Internet Explorer مایکروسافت تبدیل شدند می باشد. مرورگر Spartan دارای برنامه های افزودنی بسیاری بوده و حجمی کمتر از Internet Explorer دارد.

زمانی که مایکروسافت از مرورگر Internet Explorer در سال 1995 رونمایی کرد،این مرورگر موفق شد 90 درصد سهم بازار را از آن خود کند. حتی سال 2009 حدود 70 درصد از کاربرین اینترنت به استفاده از مرورگر Internet Explorer پرداختند. در این بین با انتشار مرورگر کروم همه چیز تغییر کرد و کاربرین به سمت این مرورگر رفتند. طبق آمار گرفته شده در سال 2014 بیش از 60.1 درصد کاربرین به استفاده از کروم می پردازند و سایرمرورگرها از جمله فایرفاکس 23.4 درصد،9.8 درصد مرورگر Internet Explorer و 6.7 درصد باقی مرورگرهاست.

با این حساب باید با Internet Explorer خداحافظی کرد و به مروگر Spartan سلام کرد. مایکروسافت در ژانویه 2015 مراسم ویژه ای برای ویندوز 10 تدارک دیده احتمال می رود در این مراسم از مرورگر Spartan نیز صحبتی شود. طبق اعلام مایکروسافت ویندوز 10 در سال 2015 منتشر خواهد شد.

 

 

منبع : gooyait.com